vissza az oldalra


Ha valaki azt mondaná, hogy te vagy a magyar Andy Warhol, hogyan hangzana?
Szegényt azonnal fejbevágnám, hogy ne tévedjen ekkorát ... 
Hoppá .. (+nevetés)
Én nem gondolom, hogy én az vagyok, nem látok igazán párhuzamot magunk között, már csak azért sem, mert őt egy nagyon meghatározó személyiségnek tartom a késő huszadik századi művészetben, én meg magam nem tartom művésznek igazából ..
Pedig kívülről abszolút művésznek "tűnsz" ..
Érdekes ..  én ilyet soha sem gondolok magamról ...  Nem tudom, mit gondolok magamról, de ezt, hogy művész vagyok, ezt nem. Van egy-két pontja az eddigi "műveimnek", vagy nem tudom, milyeimnek, amiket így létrehoztam, amik -azt gondolom- megütik azt a szintet, ahol már lehet arról beszélni, hogy "igen, ennek van olyan hatása, mint egy művészi alkotásnak", ezek alapvetően azok, amik a dalaimban vannak. Bár, ugye a művészet is a "hatás" elemeivel él, és a reklám is, és ezen a területen is elkövettünk néhány olyan dolgot, amire már majdhogynem azt lehetne mondani, hogy művészi szinten oldotta meg a problémát. De ettől függetlenül nem tartom magam művésznek. Az Andy Warhol pedig alapvetően mégiscsak képzőművész volt, így amúgy sem stimmel. 
De mi úgy gondoltuk, hogy mint pop művész, ő is, te is ..
Baromian hízelgőnek tűnik, azt mondom, bár igaz lenne, csak nem igaz szerintem
És hogy van ez az Akció reklám-ügynökséggel, ez egy új ügynökség, vagy már a fénykorban megszületett, 89 környékén, amikor a legtöbb külföldi ügynökség is megjelent hazánkban? 
Az Akció már a nyolcvanas évek legvégén jött létre, Angyalosi László barátom hozta létre, aztán én  90-ben- 91-ben csatlakoztam. 
Tehát nem a te ötleted alapján ...
Nem, én ide beszálltam, az Angyal nagyon ügyesen lekötötte a vegyértékeimet. Én akkor még nagyon sokféle helyre dolgoztam, mint ilyen szabadúszó szövegírócska, és ő úgy látta, hogy fantázia van bennem, és akkor aztán egyre inkább beszálltam ebbe a cégbe, mint tulajdonos, úgyhogy ma már tényleg ketten visszük, minden szempontból nagyjából azonos súllyal ezt az ügynökséget, és ez egy elég komoly ügy, ha nem vigyázunk, lassan tíz éves lesz az életemben, és az már több, mint egy játék, meg egy kicsit fajsúlyosabb dolog esetleg, "ügyként", mint a többi, mert hiszen ebből nem lehet csak úgy kiszállni. Nem okvetlenül az egzisztenciális vonatkozásainál fogva, hanem azért ez mégis csak egy cég, itt emberek dolgoznak, emberek hisznek benned, hisznek abban, hogy előre jutnak azzal, hogy ebben a cégben dolgoznak. Van, aki azért jött ide, hogy velem dolgozhasson, szóval itt már ilyen emberi tétek vannak, felelősség is van, úgyhogy ez itt már nem az én szűk köröm, amiben addig vagyok felelős, ameddig a kezem elér, hanem itt már más szempontok is vannak. 
Van olyan reklám, amit az Akció csinált, és mostanában látható ? 
A legutóbbi Postabank, a "tiszta bankkal indulunk", azt még én követtem el .. 
Az tényleg szembeötlő, nemcsak látjuk mindenütt, de emlékezni is könnyen lehet rá ..
Igen, és az nagy változás a korábbiakhoz képest, tényleg egy új fejezet. A Postabanknak egyébként nagyjából az első időktől én készítettem a hirdetéseit, hol egy másik cégnél, hol itt az Akciónál, ..
Tehát ez még a Kozmós idő?
A Kozmánál, és a Kozmának voltam a szövegírója nagyon sokáig ..
Akkor te már a biliárdos Postabanknál már ott voltál?
Már ott voltam, az alap-szlogent én írtam, "A bank, amely igazán közel áll önhöz"
De hiszen az volt a kezdetek kezdete, az első magyar reklám ..
Most viszont nagy változásokon megyünk keresztül, állítólag egy héten belül kiderül, hogy mi nyerjük, vagy más ügynökség a Postabank további kommunikációs tevékenységének a jogát. Kíváncsi vagyok rá.  (az interjú még a pályázat megnyerése előtt készült.)
Egyébként volt még egy pár reklám a tavalyi évben, például a Csongor szivar "Öreg szivar, nem vén szivar" c. plakátja, vagy a Béresnek az Aktivál termékét is mi hirdettük, a Seat-nak csináljuk évek óta a hirdetéseit, az Avonmore-ral dolgozunk ..

Ez azért elég szép ..
Sokáig csináltuk a Westel 900 hirdetéseit, azt a tavalyi év elején hagytuk abba, szakmai okokból, hogy jobbat tesz nekünk, ha kisebb ügyfelekkel is foglalkozunk, és picit jobban ott vagyunk a piacon, és nemcsak egy nagy ügyfelet szolgálunk ki éjjel nappal. 
És amikor nézed a reklámokat, hogy hatnak rád, szigorúan, mint egy ügynökség vezetője nézed őket, vagy esetleg élvezed ..?
Érdekes a dolog, mert az ember alapvetően nem tud megváltozni, nem tudja kikapcsolni magában a szakhoz értő kreatív igazgatót, de egy jó hirdetést azt nyálcsorogva nézek, ugyanúgy, mint egy fogyasztó. A szellemességüket nagyon tudom értékelni, az a jó reklám, amire azt mondod, hogy de kár, hogy nem nekem jutott eszembe, és ebből azért van egy csomó, szerencsére. Tehát első szinten mindig élvezem, mint potenciális fogyasztó, de rögtön bekapcsol a kritikus bennem, és nézem azt hogy mi a jó benne, és mi a gyengeség. 
Megjelenés álló terveid? Van valami projekt, amivel hamarosan találkozhatunk?
vissza az oldalra