microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


keresés:
search
Bridget Jones: Mindjárt Megőrülök (2004)
Bridget Jones: The Edge of Reason

. . . . . . . . . . 7.21
(a cspv olvasók szavazata)  itt szavazz !

. . . . . . . . . . 6.5
(a cspv szerk-ek szavazata)

hossza: 108 perc
nemzetiség:  angol, francia, német, ír, amerikai
műfaj:  romantikus, vígjáték, folytatás
eredeti nyelv: angol
formátum: szinkronizált
korhatár 14+
c tr tr

a Bridget Jones sorozat részei:
Bridget Jones Naplója   Bridget Jones: Mindjárt Megõrülök  
információ:

vissza a rövid leíráshoz

bővebb info
"A kérdés az, mi történik azután, hogy kikötöttél a boldogság szigetén."
- Bridget Jones -

Amikor utoljára találkoztunk Bridget Jonesszal (Renée Zellweger), éppen megtalálta a boldogságot. Mostani történetünk kezdetén immár hat isteni hete (ez 71 mennyei menetet jelent!) a tökéletes álompasi, Mark Darcy (Colin Firth) barátnõje, és még álmodni sem tudna szebb idõszakot az életében. Vagy mégsem így van?! Bridget ugyanis még mindig a régi, tehát kételkedik önmagában, elemzi minden kósza gondolatát, karriert épít és persze veszettül számolja a kalóriákat. Darcy feltétlen rajongása ellenére Bridgetet továbbra is az élet nagy kérdései foglalkoztatják, boncolgatja a szerelem természetét és újabb elméleteket gyárt a fehérnemû tökéletes hajtogatásának módszertanáról. És ami a legnagyobb trauma számára: miután megtalálta a tökéletes férfit, most már az a baja, hogy valahogyan meg is kellene tartania. Egyfolytában azon töri a fejét, mi következik azután, hogy két szeretõ szív végre egymásra talált.
Pont amikor már kezdenének derengeni a válaszok a feltett kérdésekre, új versenyzõ bukkan fel a küzdõtéren: Darcy ellenállhatatlanul romlott, lehengerlõen kifinomult, mindig tökéletesen manikûrözött új kollégája. Nem másról van szó, mint Daniel Cleaverrõl (Hugh Grant), Bridget korábbi fõnökérõl, nõi szívek galád facsarítójáról. Hirtelen minden a feje tetejére áll, és Bridget megint teljesen elvész az aljas szerelmi intrikák és mókás melléfogások útvesztõjében.
Az újabb nagy utazás Londonban kezdõdik, a végállomás pedig Thaiföld tengerpartja, s mindeközben Bridget ejtõernyõzik (vagyis inkább sikítva potyog lefelé az égbõl), síel (bár a fenekével többet hasítja a havat, mint a léccel, de most ezt hagyjuk), sõt még börtönbe is kerül (ártatlanul, mondanunk sem kell). A Bridget Jones: Mindjárt megõrülök!-ben kedvenc Bridgetünk ismét a szerelem megannyi veszéllyel fenyegetõ terepén próbálja megtalálni a helyes irányt, de szerencsére még a legsötétebb pillanatban sem veszíti el semmivel össze nem hasonlítható humorát.

Romantikus álom (n. klassz!) + romantikus valóság (fúj!) = új és n. más fejezet Bridget életében

"Bridget Jones kimászott a szerelmi nyomorból!"
- Bridget Jones -

Amikor Helen Fielding megalkotta Bridget Jones figuráját, hatalmas szenzációt keltett azzal, hogy a világ elé tárta egy szingli nõ titkos naplóját. Vagyis pontosabban Bridget fedte fel lehengerlõen bölcs humorral és a legkisebb gátlás nélkül, mirõl álmodnak a szinglik... hogy karcsúak lesznek, okosan oldják meg a bonyolult helyzeteket, leszoknak a dohányzásról, ellenállhatatlan szexdémonná válnak, és ami a leges-legfontosabb: már holnap, de legkésõbb holnapután fülig beléjük szeret valaki. A folyton csetlõ-botló, egyik válságból a másikba zuhanó Bridget hamarosan sokkal több lett, mint egy népszerû regény hõsnõje - megkerülhetetlen kulturális jelenséggé vált, aki a világot zavart csodálkozással szemlélõ, de menthetetlenül optimista szinglik tökéletes megtesítõje.
A könyvsikert gyorsan követte a filmváltozat, amely az egész világon rajongással töltötte el a nézõket: a Bridget Jones naplója összbevétele meghaladta a 280 millió dollárt. Ezzel az egyik legsikeresebb brit film lett, a címszereplõ pedig napjaink legnépszerûbb mozihõsnõi közé küzdötte föl magát.
Helen Fieldinget azonban a nagy siker nem tévesztette meg. Érezte, Jones kisasszonynak jócskán maradt még mondanivalója. Az írónõ elhatározta, hogy nagy utazásra küldi Bridgetet - a romantikus fantázia birodalmából elröpíti a romantikus valóság veszedelmekkel teli, kaotikus világába. Amikor a Bridget Jones: Mindjárt megõrülök!-ben kedvencünk visszatért, ugyanolyan duci, hibát hibára halmozó láncdohányos volt, mint korábban, ám egy kívánsága mégis teljesült a hosszú listáról: egy eszméletlenül klassz pasi hevert a lábai elõtt, õt magát pedig hatalmába kerítette a beteljesült szerelem mámora. Minden tökéletesnek látszott. Ám Fielding tudta, hogy amint letelik e modern tündérmese néhány hete, Bridget szembesülni fog a kérdéssel, mely a kijózanodás után minden mai romantikus leányzót gyötör: ha már egyszer teljesült a lehetetlen kívánság, és sikerült megtalálni a szerelmet, hogyan fog tartósan mûködni a kapcsolat?
Az új történet, amelyben Bridgetnek nem csupán elsõ komoly párkapcsolatának problémáival kell megküzdenie, hanem karrierjének új kihívásaival és a thaiföldi rendõrség vaskalaposságával is, ismét azonnal bestseller lett, mert, mint a San Francisco Chronicle megállapította, "színvonala messze túlszárnyalta az elsõ regényét".
Eközben a Bridget Jones alkotói már azon dolgoztak, hogy a második regény is minél hamarabb filmvászonra kerülhessen, hiszen az új történetben Bridget merõben más oldaláról mutatkozik be.
- Kezdetben fogalmunk sem volt arról, mit szólnak majd az emberek a filmvásznon megjelenõ Bridgethez - meséli Eric Fellner producer -, ezért óriási örömünkre szolgált, amikor kiderült, hogy a nézõk azonnal megszerették õt. A Mindjárt megõrülök! elkészítésével lehetõséget kaptunk arra, hogy teljesen meglepõ körülmények közé helyezzük ezt a már jól ismert és közkedvelt karaktert. Bridget mindig is nagy álmodozó volt, erre tessék: kap egy hús-vér pasit, és most már a sokkal bonyolultabb valóságban kell boldogulnia a szerelemmel. Fielding - és Bridget - briliánsan alkotja meg annak a nõnek az alakját, aki kénytelen szembesülni a szerelem összes ellentmondásával, de a humor segítésével sikerül felülemelkednie a problémákon, és ezáltal közelebb kerül a dolgok lényegének megértéséhez.
- A hideg futkosott a hátunkon, amikor belefogtunk ebbe a filmbe - folytatja Jonathan Cavendish producer. - Hiszen tudtuk, hogy óriási elvárásoknak kell megfelelnünk, mert világszerte rengetegen érzik úgy, hogy személyes kapcsolatban állnak Bridgettel. De tudtuk azt is, hogy a folytatás már másféle film lesz, mint az elsõ - továbbra is bohókásan "bridgetes" maradt, de már olyan komoly dolgokról szól, mint a szerelem és a boldogság megõrzése. Sok ismerõs dologgal találkozhat most a közönség, ám jócskán vannak merész újdonságok és meredek kanyarok is.
A producerek Beeban Kidronban találták meg azt a rendezõt, aki megfelelõen éles nõi szemmel és szenvedélyesen közelíti meg a történetet. Kidron korábban sem volt ismeretlen a mozinézõk elõtt, hiszen nemzetközi sikert aratott és Arany Glóbusz jelölést ért el Wong Foonak, kösz mindent! Julie Newmar (To Wong Foo, Thanks for Everything! Julie Newmar) címû vígjátékával.
A rendezõ természetesen jól ismerte Bridgetet. - Azért szeretjük õt annyira, mert mindannyiunkban lakozik egy kis Bridget Jones - szögezi le Kidron. - Kimondja azt, amit sokunk csak titokban mer gondolni, ugyanazok az abszurd félelmek gyötrik, mint mindannyiunkat, és ugyanúgy tipródik az életben, mint bárki más közülünk. De mindeközben képes humorral látni a dolgokat, figyelmes és megható ember. A legújabb problémája is jellemzõ mindannyiunkra, hiszen nõket és férfiakat egyaránt foglalkoztatja, mit kell tennünk azért, hogy sikeres legyen a párkapcsolatunk. Bridget egy fantáziaképpel indít, ahol tökéletes szerelemben él a tökéletes férfival, konfliktus nélkül - függöny. Azt hiszi, õ magának is tökéletesnek kell lennie, de minél jobban erõlteti a dolgot, annál rosszabbra fordul a helyzet.
Kidron számára különösen izgalmas volt, hogy Bridget végre valóban komoly problémával találta szembe magát. - Bridget fejlõdni kezd, mert lassan rájön, hogy a szerelemnek nem a tökéletesség a lényege... Hanem a gyengédség, a törõdés, egymás megértése - csupa ilyen felnõttes dolog. Bridget tehát felnõtté érik ebben a filmben, de természetesen a maga szédületesen kelekótya módján!

Bridget visszatért:
Renée Zellweger és Bridget Jones a változás küszöbén

Amint a produkció sínre került, egyetlen hatalmas kérdés foglalkoztatta az alkotókat: hajlandó lesz-e az Oscar®-díjas Renée Zellweger megint meghízni, ismét fölvenni a brit akcentust, és végigjárni egy még mulatságosabb kálváriát, mint a Briget Jones naplójában?
Zellweger sokáig fontolgatta a döntést. Végül be kellett látnia: Bridget annyira a szívéhez nõtt, hogy nem tehet mást, ismét eljátssza a figurát. - Egyszerûen felelõsséget éreztem Bridget iránt, meg akartam õt õrizni olyannak, amilyenné az elsõ részben formáltam. Õ akkora áldást jelent az életemben, és világszerte oly sok ember kötõdik hozzá, hogy nem akartam kockára tenni ezeket az õszinte érzelmeket.
- Engem az motivál, ha olyan történeteket mondhatok el az embereknek, amelyekrõl még nem hallottak - folytatja a színésznõ. - Úgy éreztem, Bridgetnek még nagyon sok olyan élménye és gondolata van, amelyet még nem mutattunk meg a nézõknek. Amikor elkezdtünk dolgozni az új filmen, rájöttem, hogy nemcsak egy szimpla folytatást készítünk, ahol elõadjuk még egyszer ugyanazt, hanem kreatívan haladunk elõre, és újabb jelentõs fejezetet bontunk ki Bridget életében. Ritkán fordul elõ, hogy egy karakter fejlõdik a folytatásban. Ugyanakkor kicsit ijesztõ is volt a feladat, mert eddig feltérképezetlen területen kellett elõrehaladnunk. Ez a Bridget több tekintetben is határozottan felnõttebb - kevésbé naiv, jobban eligazodik az élet dolgaiban -, de továbbra is csodálatosan tökéletlen. Az emberek ezért éreznek vele együtt, és ezért szeretik õt annyira!
Zellweger kitûnõnek találta az alapötletet, hogy olyan romantikus vígjáték készült, amely arról szól, milyen nehéz egy párkapcsolat mûködtetése, legyen a kezdet bármennyire is mesébe illõ. - Még nem láttam filmet, amelyben azt dolgozták volna fel, mi történik, ha egy ideálisnak induló kapcsolatról kiderül, hogy egyáltalán nem tökéletes. Arra gondoltam, roppant szórakoztató lehet, ha éppen Bridget Jones térképezi fel a szerelmi csatározások e színterét.
A Bridget Jones: Mindjárt megõrülök!-ben Bridget szentül meg van gyõzõdve arról, hogy a szerelemben és a munkában csak sikerek és boldogság várnak rá. Zellweger szerint ez az örökös optimizmus teszi Bridgetet ízig-vérig modern hõsnõvé. - Csodálatos, hogy Bridget egyre-másra felsül, mégis töretlenül optimista. Hisz abban, hogy minden téren a legjobbra számíthat, és el sem tudja képzelni, hogy bármi is félresikerülhet... aztán persze minden félresikerül.
A felkészülés folyamán a színésznõnek fizikailag és lelkileg is át kellett lényegülnie a duci, sajátos stílusban öltözködõ, az öngyûlölet egyik hullámából a másikba esõ Bridgetté. Mivel az elsõ rész óta soha nem használta a brit akcentust, ismét neki kellett állnia, hogy tökéletesítse e téren korábban megszerzett tudását. És persze ott volt a hízás: mivel Bridget a kelleténél többet foglalkozik a túlsúlyával, a színésznõnek is fölös kilókat kellett felszednie. Egyszer már sikerült a feladat, Zellweger eredetileg 6-os méretû ruháit 14-es méretûekre cserélte fel, és készen állt arra, hogy ismét alávesse magát a nagy átalakulásnak.
A "súlymunka" mellett egyéb megpróbáltatások is vártak rá. Bridget egyre meredekebb riporttémákat kap, így például ejtõernyõs ugrást kell végrehajtania egy irtózatos narancssárga öltözékben, s a mutatvány végén persze egy disznókarámban ér földet. - Életem nagy napja volt! - nevet a színésznõ. - Többet tudtam meg a sertések természetérõl, mint amennyit szerettem volna!
A rázós mutatványok tárháza ezzel még korántsem merült ki. Renéenek sikkesen le kellett (volna) siklania egy meredek osztrák sípályáról; dögös Madonna-paródiát adott elõ egy bangkoki börtönben; és keresztül kellett furakodnia egy zsúfolt báltermen egy öt számmal kisebb aranylamé estélyi ruhában, amely keményen ellenállt viselõje minden csípõmozdulatának. - Ezek a jelenetek nagyszerû lehetõséget adtak arra, hogy fizikailag is kifejezhessem Bridget egyéniségének lényegét - magyarázza a színésznõ. - Azt, hogy bármilyen helyzetben képes hanyatt- vagy hasraesni, és mégis mindig talpra áll annak ellenére, hogy rettentõ zavarban van - ez mind szorosan az õ bridgetségéhez tartozik. Enélkül nem lenne teljes a róla megrajzolt kép.


Bridget és a pasik:
Hugh Grant és Colin Firth visszatér egy visszavágóra

Bridget most nem elég, hogy fülig szerelmes, ráadásul két férfi között õrlõdik, akik homlokegyenest ellenkezõ romantikus ábrándokat testesítenek meg. Az egyik oldalon ott van a mesébe illõen tökéletes emberjogi ügyvéd, Marc Darcy, a kikezdhetetlen úriember, akit teljes egészében férj-alapanyagból faragtak. Az utolérhetetlenül romantikus Colin Firth formálja meg õt. A másik oldalon viszont a lenyûgözõen cinikus és megmagyarázhatatlanul szexi Daniel Cleaver kísérti Bridgetet, akit Hugh Grant játszik a csak rá jellemzõ visszafogott humorral.
Mindkét színész kapott az alkalmon, amiért felkérték õket, hogy ismét bújjanak a népszerû karakterek bõrébe, és bontsák ki ezek kapcsolatát Bridgettel. Firth szerint az új Bridget-történet nagyszerû alkalom arra, hogy vidáman csavarjanak egyet a tipikus romantikus filmek mûfaján. - Nem véletlen, hogy a romantikus mozik ott végzõdnek, ahol, hiszen ha folytatódnának, jönnének a bonyodalmak, tán még vér is folyna - nevet Firth. - Jól tudjuk, hogy amit kezdetben vonzónak találunk egy emberben, attól késõbb a falnak mehetünk. Azt is tudjuk, hogy ha két ember teljesen eltérõ társadalmi közegbõl származik, idõvel kiütköznek az áthidalhatatlan ellentétek, és folyton szekálni fogják egymást. Mivel a Mindjárt megõrülök! pontosan ezekkel a problémákkal foglalkozik, a film nemcsak vicces, hanem teljesen életszerû és elgondolkodtató is.
- Bridget és Mark kétségtelenül nem összeillõ páros - folytatja a színész. - De sokszor elõfordul, hogy két ember megmagyarázhatatlan okból vonzódik egymáshoz. Szerintem Mark sem tudja, miért lett szerelmes Bridgetbe, de az biztos, hogy hallatlanul nagyra értékeli a lány természetes õszinteségét. Mark a felsõbb körökbõl származik, ahol mindenki kötelezõen megjátssza magát, ezért rendkívül izgalmas számára egy olyan teremtés, aki képtelen az alakoskodásra. Az eszéért is tiszteli a lányt - még ha csak abban nyilvánul is meg, hogy sorra kivágja magát a képtelenebbnél képtelenebb helyzetekbõl!
Az egyik ilyen képtelenebbnél képtelenebb helyzet az, amikor Darcy kénytelen szembenézni a riválisával - barátnõjének korábbi fõnökével. Ne csodálkozzunk, hogy a két jeles férfiú a legendás brit lovagi szellem jegyében ökölharc nélkül nem látja elintézhetõnek az ügyet.
Akárcsak az elsõ Bridget Jones-filmben, Darcy és Cleaver újabb összecsapása valószínûleg a modern filmmûvészet legkevésbé erõszakos és leginkább zavarba ejtõ verekedése két felnõtt férfi között.
- Felelõsségem teljes tudatában állíthatom, hogy Colin és Hugh a világ legpocsékabb utcai harcosai. Ezért olyan utolérhetetlenül vicces ez a jelenet! - állítja Jonathan Cavendish producer.
- A legmurisabb az egészben az, hogy semmilyen koreográfiát nem gyakoroltunk be a jelenet felvétele elõtt - meséli Firth. - Reggel egyszerûen beállítottunk a forgatásra, elkezdtük cibálni egymás haját, rugdaltuk meg csépeltük egymást, és az egész valahogy természetesen összeállt. Közben Hugh többször is orvosért meg kötszerért könyörgött - persze most csak viccelek. Azt hiszem, ez egyfajta rituálé a két pasi között, 103 évesen is ugyanígy intéznének el egy nõügyet.
- A középosztályibeli angol férfiak soha nem verekednek rendesen - veszi át a szót Hugh Grant. - Amikor bunyóznak, meglehetõsen szánalmas látványt nyújtanak, mintha kislányok huzakodnának egy babáért a mászóka mellett. Ezt a jelenséget próbáltuk meg visszadni.
Grant szerint az ismét felbukkanó Daniel Cleaver gyökeresen más figura, mint az a tenyérbemászó képû, mégis valahogyan rendkívül vonzó alak, akit az elõzõ részben megformált. A második regényben Cleaver csak epizódszereplõ volt, a forgatókönyvírók azonban jóval nagyobb feladatot szántak neki a filmben, hogy hangsúlyozhassák, mennyire törékeny Bridget lelki-érzelmi egyensúlya. Clever és Bridget ismét szoros kapcsolatba kerülnek, mert mindketten a Gond nélkül címû utazós tévémûsor riporterei lesznek.
Mondani sem kell, hogy Bridget és Cleaver viszonya korántsem gond nélkül alakul. Bár Bridget "hazug, arrogáns, szexista, aljas, gusztustalan emberpéldánynak" hívja a férfit, végül egy bangkoki hotelszobában köt ki ezzel az emberpéldánnyal, aminek beláthatatlan következményei lesznek.
Grant elismeri, nem igényelt komoly átváltozást, hogy hitelesen formálhassa meg Cleavert. - Én talán nem vagyok ugyanolyan sötét alak, mint õ, de az ízlésünk és a jellemhibáink között elég sok az átfedés - gyakorol önkritikát a színész.
- Roppant izgalmasnak találtam, hogy Grant ebben a szerepben mennyire más, mint amikor ügyifogyi angol úriembereket alakít - folytatja Beeban Kidron rendezõ. - Pontosan megragadja annak az elragadóan romlott alaknak a karakterét, akire titkon mi, nõk mindig is vágyunk. Akihez eszünk ágában sincs férjhez menni, de ahogyan Bridget mondaná: szívesen bevállalnánk vele egy jó kis menetet.


Globális rémtúra, azaz világutazás Bridget Jones módra

A Bridget Jones: Mindjárt megõrülök!-ben a tipikus londoni lány, aki eddig szinte ki sem mozdult a radiátor mellõl, lökhajtásos géppel beutazza a fél földgolyót: lavinát megszégyenítõ eleganciával síel az Osztrák-Alpokban, Thaiföldön pedig megtapasztalja, milyen a trópusi nap, a szörf, Daniel Cleaver csábereje, valamint egy jellegzetes harmadik világbeli börtöncella. Kidron számára a kalandok e kavalkádja azt jelentette, hogy Bridget színes kis londoni világa hirtelen óriásira tágul, és hõsnõnk jó nagyot harap az életnek nevezett emeletes tortából.
- E kalandokat úgy tekintettem, hogy Bridget hirtelen afféle nõi James Bondként végigviharzik a földtekén - magyarázza a rendezõ. - Ez a sajátos nemzetközi ámokfutás nagyszerû lehetõséget nyújt neki arra, hogy végre más szempontból tekintsen az életére és a Darcy iránt táplált érzelmeire.
A londoni külsõ jeleneteket megannyi klasszikus helyszínen vették fel: a Tower Bridge-en, az Oxford Streeten és a Regent Streeten, a Piccadillyn, A Temple-negyedben és Chiswickben, ahol egy elegáns irodaépületet alakítottak át Bridget munahelyévé. Aki járt már Londonban, örömmel fedezheti fel a Hyde Park-beli Italian Fountainst is: e híres szökõkút vizét kavarja fel Mark Darcy és Daniel Cleaver olümposzi küzdelme.


szereplők:
Renée Zellweger ... Bridget Jones
Colin Firth ... Mark Darcy
Hugh Grant ... Daniel Cleaver
Shirley Henderson ... Jude
Sally Phillips ... Shazza
Gemma Jones ... Pam Jones
Jim Broadbent ... Colin Jones
James Callis ... Tom
James Faulkner ... Geoffrey bácsi
Celia Imrie ... Una Alconbury
Dominic McHale ... Bernard
Jacinda Barrett ... Rebecca
Jessica Hynes ... Magda
Lucy Robinson ... Janey
David Verrey ... Giles Benwick


fényképezte:
Adrian Biddle

vágó:
Greg Hayden

látvány:
Gemma Jackson

jelmez:
Jany Temime

zene:
Harry Gregson-Williams

művészeti rendező:
Paul Inglis
Tommy Vögel
David Warren

szereposztó:
Michelle Guish
Stacy Mann

díszlet:
Anna Lynch Robinson

producer:
Bernard Bellew
Tim Bevan
Jonathan Cavendish
Liza Chasin
Eric Fellner
Debra Hayward
Klaus Jüptner