cspv logo
cspv szám: 27 / 01 tartalom
keresés

Videók Videók Wonder Boys- Pokoli Hétvége Túszharc <FONT color=#000040 size=+3 face=Arial, Helvetica><I><FONT color=#cc6600>Mi Kell A Nőnek? </FONT></I></FONT> cikk cím cikk cím cikk cím <FONT color=#993300 size=+3 face=Arial, Helvetica>Szerelemre Hangolva</FONT> <FONT face=Arial,Helvetica><FONT color=#993300 size=+3 face=Arial, Helvetica>Meztelen Maya</FONT> <FONT face=Arial,Helvetica><FONT color=#009933 size=+3 face=Arial, Helvetica>Malena</FONT> cikk cím Vorosilov Mesterlövésze <FONT face=Arial,Helvetica><FONT color=#ff9900 size=+3 face=Arial, Helvetica>Harry Csak Jót Akar</FONT> Férfibecsület Betty Nővér Fedezd Fel Forrester-t Bagger Vance Legendája Sátánka Hegylakó 4.: A Játszma Vége

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 06 00483
film info
PREVIOUS articleNEXT article
2000-11-30

What Women Want 2000.
Hogy mi kell a nőknek? Hát egy Mel Gibson-kaliberű férfi, aki miközben veszettül férfias és nagyon jól néz ki, emellett a nők veséjébe lát, és kitalálja a legtitkosabb gondolataikat is.

Erről az ideális férfiről szól Nancy Meyers legújabb filmje, amire valószínűleg sok nő el fogja cipelni a barátját/férjét/szeretőjét, hadd töltsenek el két órát a női lélek rejtelmeivel. Anti-macho-filmről van szó, és egyben egy vígjátékról, amiben végre ismét Mel Gibsont láthatjuk komolytalankodni, ezúttal számtalan nő között.

A női rendezésben általában nincs semmi speciális, de néha kifejezetten jól tud elsülni (kivéve, ha Diane Keaton a rendező), és ennél a filmnél kifejezetten szükséges volt. Nancy Meyers már több filmben is bebizonyította a produceri és írói tehetségét, kezdve az 1980-as Benjamin Közlegény-nyel (Private Benjamin), amiben Goldie Hawn elkényeztetett úrilányként vonul be önkéntesen a hadseregbe, és amit Meyers írt, és férjével, Charles Shyer-rel együtt producelt. Ez a film kiugró siker volt, több Oscar-jelölést is kapott, 150 milliós bevételt hozott, és a nálunk is a videotékások egyik kedvence volt a '90-es évek elején. Meyers később még megírta a Protokoll c. - szintén Goldie Hawn-film- forgatókönyvét (ami már nem sikerült annyira jól), aztán pedig az Örömapa I.és II. Című Steve Martin-filmekben közreműködött íróként és producerként. A Mi Kell A Nőnek? forgatókönyvét kivételesen nem ő írta, viszont producer-rendezőként jó munkát végzett.



Mel Gibson egy Nick Marshall nevű befutott reklámszakembert játszik, aki olyan életet él, amiről legalább egyszer minden férfi álmodik: a karrierje rendben, a munkája szórakoztató (vajon miért lett a reklámügynökségi kreatív munkája annyira népszerű a hollywood-i forgatókönyvekben, hiszen majdnem minden filmben ez számít egy átlag melónak), egy high-tech lakásban él egyedül, és mindenhol nők zsongják körül. Úgy tűnik, hogy ért is a nők nyelvén, mert a férfitársai az ő csábítási fortélyait akarják eltanulni, és a hölgy munkatársai is odavannak érte. Nick épp előléptetés előtt áll, kreatív igazgató lesz belőle, ha minden igaz...De aztán közbejön valami, vagyis valaki - Helen Hunt. Ő Darcy McGuire, aki elhappolja a kinevezést Nicktől, és akiről az a hír járja, hogy egy kőkemény profi, és egyben nagy férfifaló. Szóval Nick felveszi a kesztyűt, bár kiderül a vetélytársáról, hogy egyszerűen csak egy tündéri nő, aki nagyon érti a munkáját, hősünk azért bosszút esküszik. A bonyodalmak ott kezdődnek igazán, amikor Nick elszenved egy képtelen háztartási balesetet, ami után elkezdi hallani a nők gondolatait. Eleinte nagyon rosszul veszi ki magát az ős-macho Nick fejében, hogy bárhova megy, csak a nők furábbnál-furább gondolatait hallja, aztán idővel felismeri ennek a képességének az előnyeit is, konkrétan harci eszközként fogja használni Darcy ellen...A sztori alapötlete tulajdonképpen nagyon egyszerű, éppen ezért, ha Nick különös adottsága nem kapott volna megfelelő cselekmény-köretet, akkor az egészből egy suta geg-film lett volna, de szerencsére nem ez történt. Annyi minden történik a filmben, mialatt Nick hallgatózik, hogy folyamatosan új cselekmény-szálak bonyolódásai kötik le a figyelmünket.



Két vonal is jól sikerült: az egyik Nicknek tizenéves lányához, Alexhez fűződő kapcsolata, a másik a Nick és egy Lola nevű (Marisa Tomei) szexis bárpultos lány közti fura viszony. Alexet Ashley Jonhson játssza, aki az életben is 18 éves, és nagyon tehetséges színésznő-palánta. A film egyik legnagyobb erőssége a remek szereposztás: a castingért felerészben Howard Feuer felelt, aki eddig már számos jó filmben dolgozott (Only You, Holt Költők Társasága, Bad Boys), és most is a legpontosabb szemmel válogatta ki a színészeket. Ashley Jonhson nem egy átlagos kaliforniai, elszállt kiscsaj, hanem egy picit duci, de nagyon édes tinilány, akinek tényleg el tudjuk hinni, hogy mennyire ciki, ha az apja semmire sem figyel, ami vele kapcsolatos, és megértjük, miért hívja Nicket "apa bácsinak".

Lola Nick egyik régi célpontja, aki egy kávézóban dolgozik, közben színésznő akar lenni, és megpróbálja kimérten kezelni a szexuális életét, de Nickbe már régóta szerelmes, úgyhogy egy érdekes kimenetelű kalandba keveredik vele. Eredeti személyiség - ami a forgatókönyv erénye-, és Marisa Tomei igazán meggyőző ebben a szerepben. Tomei-t leginkább az Only You c. filmből ismerhetjük, de emellett már egy Oscar-díjjal is büszkélkedhet, amit a Vinny, az 1ügyű c. Joe Pesci-filmért kapott. A 36 éves színésznő Lolaként kicsit egzaltált, óvatos és beindult egyidőben, és nagyon kifejező. Lola mellett a többi mellékszereplő is kellemes benyomást tett a mozinézőkre, például Mark Feuerstein (aki egyike a kevés férfinek a filmben, és Nick barátját, Morgant játssza), vagy Lauren Holly (a Dumb és Dumber gyönyörű főszereplője, a filmben Nick elvált felesége). Mel Gibson színészi képességei régóta nem kérdésesek, és annyi "nagy" és/vagy komoly témájú filmben láthattuk már hősként (Rettenthetetlen, Hazafi, Váltságdíj, Összeesküvés-elmélet), hogy mindig felüdülés őt egy vígjátékban látni. Kezdve a Halálos Fegyver I-II-III-IV.-gyel, amely filmek létrehozták a klasszikus akció-vígjáték műfaját, és Gibson végtelenül merész és vicces volt bennük Martin Riggs felügyelőként. Aztán ő volt Maverick is a Maverickben (amit többen is humoros filmnek tartanak, számunkra érthetetlenül), és a Visszavágóban pedig Mr. Porter, aki néhány dollárját üldözve számol le a maffiával. A Mi Kell A Nőnek?-ben Frank Sinatra-ra táncol (a régi musical-ek stílusában), ruhát válogat a lányának (Richard Gere stílusában), gátlástalanul kihasználja a nők gondolatait, és végig hülyéskedi a filmet. Jól áll neki a macho-humor, és azt is jól csinálja, amikor már ráhangolódik Helen Hunt-ra, és elkezd "normális" lenni.



Helen Hunt nagyon aranyos, amikor hirtelen zavarba jön valami miatt, és ennek a filmnek a trailer-jében pont egy ilyen jelenetet láthatunk (amikor Darcy Nick "sliccét" stíröli), Hunt még képes volt rendesen is elpirulni ezalatt. Amúgy mérhetetlen finomság, intelligencia és nőiesség sugárzik róla minden filmjében, ami jól jött ebben a filmben is. Darcy összetett személyiség, de emellett egyszerűen csak egy "igazi nő", aki szeretné, ha jól mennének a dolgai, munka- és magánéleti fronton egyaránt. Tehetséges kreatív a reklámszakmában, de a férfiakkal nincs olyan sok szerencséje, mégsem lesz belőle egy kiégett karrierista nő, hanem egy érdeklődő, figyelmes és tudatos asszonyt látunk, lányos kiadásban. Helen Hunt a "Lesz Ez Még Így Se" (As Good As It Gets) c. Jack Nicholson-filmmel futott be, amiben egy nem-hétköznapi pincérnőt játszott, amiért Oscart is kapott. Mostanában elég sok filmben is láthattuk, mint például A Jövő Kezdetében, a Számkivetettben, vagy a Dr.T. és a Nők-ben, és mindegyikben hasonló karaktert játszott, amelytől nem áll távol a Darcy-karakter sem. Egyes mozinézők azon a véleményen vannak, hogy túlzás, hogy Helen Hunt-ot ilyen sokszor látjuk, szinte ugyanabban a szerepkörben. Kétségkívül megtalálta őt ez a "eredeti nő-hétköznapi köntösben"-skatulya, de ez ebben a filmben nem zavaró, mint ahogy a Számkivetettben kissé az volt.

Tehát a Mi Kell A Nőnek? egy átlagos vígjáték, jó színészekkel, és kiegyenlített cselekményvezetéssel. Pár jelenet van csak a filmben, amit üresjáratnak érzünk, ilyen például, amikor Nick női ruhákba bújik, vagy amikor otthon táncra perdül. Ez utóbbi a rendező Frank Sinatra-bűvölete miatt kerülhetett bele a filmbe, bár nincs igazán helye egy musicalszerű betétnek, ám legyen, Mel Gibsontól még ezt is hajlamosak vagyunk elviselni. A filmben végig Sinatrának és társainak a dalait hallhatjuk, amit Alan Silvestri (Temetetlen Múlt, Számkivetett, Forrest Gump) zeneszerző válogatott a filmbe.

A filmet az USA-ban (pontos produceri mesterkedéssel) pont tavaly karácsonykor mutatták be, úgyhogy hamar behozta a költségvetés árát, Nagy-Britanniában pedig minden idők legnagyobb hétvégi bevételét produkálta. Valószínűleg nálunk is sokan meg fogják nézni (és nemcsak Mel Gibson-rajongó nők), vagyis a "mit nézzünk meg szombat este" című szórásban az elsők közt lesz ez a film.

-itaka-

Kinowelt

cspv.hu
oldal: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21