microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


keresés:
search
Halj Meg Máskor! (2002)
James Bond - Die Another Day
Die Another Day

. . . . . . . . . . 6.02
(a cspv olvasók szavazata)  itt szavazz !

. . . . . . . . . . 5.35
(a cspv szerk-ek szavazata)

hossza: 132 perc
nemzetiség:  amerikai
műfaj:  akció, krimi
eredeti nyelv: angol
formátum: szinkronizált
korhatár 14+
c tr tr

a James Bond sorozat részei:
007- James Bond a Magányos Ügynök   Goldeneye-Aranyszem   Holnap Markában, A   Világ Nem Elég, A   Halj Meg Máskor!   Casino Royale   Quantum Csendje, A   Skyfall  
információ:

vissza a rövid leíráshoz

bővebb info
James Bondot (Pierce Brosnan) legújabb titkos küldetése az Észak- és Dél-Korea közötti demilitarizált övezetbe szólítja, azonban nem teljesítheti feladatát, mert egy titokzatos áruló aknamunkájának eredményeképpen fogságba kerül. 14 hónap telik el, míg az NSA vezetõje, Falco (Michael Madsen) nyélbe üt egy fogolycsere-akciót a kiszabadítására: Bondért a korábban Dél-Koreában leleplezett Zaót ajánlják fel a britek. A fogolycserének azonban nagy ára van, Bondnak M (Judi Dench) utasításásra fel kell hagynia ügynöki tevékenységével. Bond azonban nem olyan ember, aki egykönnyen feladja. Noha korábban mindig szentírásnak tekintette felettesei szavait, ezúttal fittyet hány fõnökei utasításaira, és - egy hongkongi, illetve egy kubai kitérõ után - Londonba indul, hogy felkutassa és leleplezze a titokzatos kilétû árulót. James Bondnak természetesen segítõje is akad: a csábos Jinx (Halle Berry) személyében...

***

A mozitörténet legsikeresebb sorozatának legújabb, huszadik fejezetét 2002 januárjában kezdték forgatni a Bond-filmek otthonában, Londonban. A HALJ MEG MÁSKOR! producerei Michael G. Wilson és Barbara Broccoli, akik családi örökségnek tekintik a Bond-szériát, és továbbviszik a hagyományt, melyet Albert R. "Cubby" Broccoli Harry Saltzmannal együtt negyven évvel ezelõtt a Dr. No-val elindított.
Az MGM és a Twentieth Century Fox International égisze alatt készült film rendezõje az a Lee Tamahori, akinek nevét A vadon foglyai vagy A pók hálójában címû filmekkel már megismerhette a világ.
Pierce Brosnan a bombasikerû GoldenEye-jal kezdte 007-es karrierjét, s A holnap markában, illetve A világ nem elég után most ismét James Bondot alakítja. A film nõi fõszereplõi az Oscar-díjas Halle Berry és Anglia új felfedezettje, Rosamund Pike.
A rosszfiúkat a tehetséges brit színész, Toby Stephens, a koreai származású amerikai Rick Yune, az ázsiai születésû amerikai Will Yun Lee, az orosz Michael Gorevoy, valamint az új-zélandi Lawrence Makoare alakítják.
Az NSA vezetõjét, Falcót Michael Madsen, a Kutyaszorítóban, illetve a Thelma és Louise egyik szereplõje kelti életre. Ahogyan ez már megszokott, M-et Judi Dench játsza. A Monty Pythonból ismert nagyszerû színész, John Cleese Q-t, a duplanullás ügynökök elengedhetetlen (az angolszász szakirodalomban gadget-ekként emlegetett) technikai kellékeinek leleményes feltalálóját alakítja. (Q korábbi megtestesítõje, Desmond Llewelyn, aki egyetlen film kivételével valamennyi epizódban játszott, nemrégiben hunyt el egy autóbalesetben.)
Az elõzõ két Bond-film forgatókönyvírói, Neal Purvis és Robert Wade tollából született HALJ MEG MÁSKOR! különbözõ jelenetei a legváltozatosabb helyszíneken (többek közt Izlandon, Hawaii-on, Spanyolországban és Nagy-Britanniában) forogtak.


"EGY BOND NEM TEHET MINDENKI KEDVÉRE"
(Pierce Brosnan)

Pierce Brosnan immár negyedik alkalommal ölti magára a 007-es ügynök jelmezét - így sokak szemében Brosnan és Bond figurája szinte eggyé olvadt.

"Amikor elõször felkértek, hogy játsszam el a legendás ügynököt, reszketés futott végig rajtam - meséli a színész. - Természetesen magam is Bond-filmeken nõttem fel, és Sean Connery volt az a férfi, akivel titkos álmaiban megmérkõztem, és akit még titkosabb álmaiban le is gyõztem. Késõbb, magamhoz térve ezekbõl az álmokból, csupán arról ábrándoztam, bárcsak valaha is olyan jó színész lehetnék, mint amilyen õ.
Korábban már volt alkalmam kiismerni James Bond karakterének különbözõ vonásait: játszottam dúsgazdag úriembert, gátlástalan szoknyapecért, és himbálóztam szakadék felett azelõtt is. Nem az efféle jellegzetességek kidolgozása okozott gondot számomra. A kemény dió az volt, hogyan legyek képes eleget tenni az elõdeim által felállított követelményeknek, hogyan üssem meg a mértéket, vagy netalán, miképp nyújtsak mást, valamivel többet. Ezzel a nehézséggel még most, a negyedik Bond-film forgatásakor is szembe kellett néznem.
Meg kell vívnod a figuráért, és gyakran ez a harc kifejezetten jót tesz a munkának. A HALJ MEG MÁSKOR! esetében például erényt tudtam kovácsolni a saját bensõ tusáimból, hiszen most épp egy olyan 007-est kellett alakítanom, aki nemcsak az ellenséggel, saját magával is megküzd.
Bond örök mozihõs - generációról generációra megtartja ezt a státuszát. Ugyanakkor õ is változik, és ez a mindenkori Bondot alakító színész számára roppant lehetõség! Szeretném minél hitelesebben ábrázolni az én korom 007-es ügynökét. Ebben nem támaszkodhatom kizárólag a saját tapasztalataimra. A forgatókönyvíróktól a sminkesekig mindenki alakított a bennem kialakult Bond-képen.
Amolyan dolgozós-színész vagyok, nem az a fajta, aki kizárólag az ösztöneire hallgat és a maga feje után megy. Sok-sok fejtörést okozott, hogyan dolgozzam ki az ügynök figuráját, és rengeteg emberrel beszélgettem róla. De épp ez az, amit nagyon szeretek a szakmámban."

Három sikeres Bond-mozival a háta mögött, Pierce Brosnannek úgy áll a szerep, mintha egyenesen rá szabták volna. Vajon milyen különbségek vannak a GoldenEye-beli és a mai ügynök között?

"Hátad mögött három sikeres filmmel, az álomszerep háromszoros alakítása után természetesen már nem úgy bánsz a figurával, mint egy hímes tojással. Továbbra is küzdened kell, de erõlködés nélkül. Nem erõszakot kell tenned magadon, hanem százszázalékosan kell koncentrálnod - méghozzá egész testeddel, lelkeddel, teljes értelmeddel. Éppúgy szeretem ezt a szerepet, mint amikor elõször kaptam meg. A különbség talán annyi, hogy ma már nem akarok mindenkinek megfelelni. Elsõsorban magamnak szeretnék megfelelni. Végül is egy Bond nem tehet mindenki kedvére...
Mindemellett persze szert tettem némi rutinra is, és jóval egyszerûbb Bond-módra gondolkodnom vagy viselkednem, mint kezdetben. Sokkal pontosabban tudom, mit kell tennem.
Az új film cselekményvezetése lineáris, ellentétben az utóbbi kettõével. Ez nézõ és színész számára egyaránt élvezhetõbbé teszi a mozit. Valóban van miért izgulni: nincs az az érzése az embernek, hogy »Á, ez a Bond a következõ jelenetben úgyis kivágja magát.« Purvis és Wade forgatókönyve ebbõl a szempontból újszerû az utóbbi Bond-filmekéhez képest. Bond szinte elveszíteni látszik legendás erejét, már-már megfosztják identitásától, és szüksége van rá, hogy a nézõ izguljon érte.
A rosszfiúk ezúttal lényegesen fiatalabbak, mint az elmúlt negyven év James Bond-történeteiben. Toby (Stephens) valószínûleg az eddig színre lépett valamennyi ellenfél legifjabbika.
Ha belegondolok, mit is jelent ez - a gengszterek egyre fiatalabbak, én meg csak öregszem -, hát ki kell zárnom annak az esélyét, hogy még egy Bond-filmben játsszak... ha viszont megint Halle Berry lehetne a partnerem, nem haboznék újra belevágni!"


"IMÁDOK BOND-LÁNY LENNI..."
(Halle Berry)

Megkérdezték Halle Berryt, miután a "Monster’s Ball"-ban nyújtott alakításáért megkapta a legjobb színésznõnek járó Oscar-díjat, nem jutott-e eszébe, hogy visszautasítsa a Bond-lány szerepét. Halle Berry méltatlankodva válaszolt: "Eszem ágában sem volt visszalépni! Hálás vagyok, hogy megkaptam ezt a szerepet: imádok Bond-lány lenni..."

"Rajongok a Bond-filmekért, kiváltképp a sorozat utóbbi négy-öt darabját szeretem. Kiskoromban túl bonyolultnak éreztem a történeteket, szerettem Bondot, tetszettek a Bond-lányok meg a gadget-ek, de a sztori komplikáltnak tûnt, sokszor fogalmam sem volt, mi miért történik. Ma már jobban élvezem a régebbi darabokat is. De azért én egy mai lány vagyok: az én fejemben és szívemben James Bond neve Pierce-hez kapcsolódik.
Sosem kívántam bombasikerben szerepelni, pontosabban nem volt célom, hogy a legmenõbb filmekben játsszak. Manapság azok a produkciók, amelyek a legnagyobb kasszasikert könyvelhetik el, nem feltétlenül jó filmek is egyben. Az én becsvágyam inkább a jó mozikat vette célba: csak hab a tortán, hogy az X-men, a Kardhal vagy a "Monster’s Ball" egyaránt elnyerte a kritikusok és a közönség tetszését is. Megkérdezték tõlem, nem visszás-e egy Oscar-díj után olyan kevésbé elõkelõ szerepet vállalni, mint amilyen egy Bond-cicababáé. Miért kellene rögtön címszereplõket alakítanom? Azt hiszem, a HALJ MEG MÁSKOR! pontosan illeszkedik a karrierembe: nemcsak jó film, sikeres is lesz!
Szeretem Jinxet, igazán erõs nõ. Õ a Bond-lányok »evolúciójának« következõ lépcsõje. Amióta aláírtam a szerzõdést, megnéztem a Bond-széria valamennyi darabját. Úgy vettem észre, hogy sokat változtak a lányok: erõsebbek, határozottabbak lettek (ugyanakkor kicsit vékonyabbak is...), és szinte egyenrangúvá váltak a titkos ügynökökkel. Egyvalami nem változott: éppoly szexisek, mint régen.
Jinx az »evolúcióban« egy újabb lépcsõ: nemhogy egyenrangú a 007-essel, intellektuális és pszichikai értelemben is riválisa Bondnak. Visszatérve a nekem szegezett kérdéshez, hogy nem derogál-e Bond-lánynak lenni, ilyen okos és ravasz cicababát játszani, mint amilyen Jinx, nagy kihívás volt számomra.
Lee Tamahori fantasztikus rendezõ és csodálatos ember! Bár még sosem rendezett Bond-filmet, azt hiszem, képes volt megfelelni a hagyománynak, és sok pluszt tett hozzá a Bond-örökséghez. Megtartotta a jól bevált elemeket - kocsik, gadget-ek, nõk -, de jó adag modernséggel és vagánysággal fokozta a hatást. Õ választott ki engem, és én mindenben követtem az utasításait: bolond lettem volna nem hallgatni rá, elképzelései óriási segítséget nyújtottak számomra.
Csodás volt Pierce-szel dolgozni. Gond nélkül hozta a formáját, és dinamizmusa másokat is magával ragadott. Míg én sokszor bizonytalankodtam, õ mindig tudta, mit kell tennie, sõt, gyakran azt is, hogy mások miképp végezhetnék legjobban a feladatukat. Akárcsak Lee-vel, beszélgetéseink Pierce-szel rengeteget segítettek figurám végleges kialakításában.
Az Oscar-díj átadási ünnepség miatt meg kellett szakítanunk a forgatást. Amikor visszaérkeztem Londonba, megható fogadtatásban volt részem. A stáb nagyon szép kis partit csapott a tiszteletemre. Másnap aztán közölték velem: »Rendben, nagyszerû, hogy megkaptad a szobrot, de most gyerünk dolgozni.« És nagyon keményen dolgoztunk az elkövetkezõ hetekben."


"NEM TARTOM VALAMI SOKRA A TECHNIKÁT..."
(John Cleese)

1999-ben egy szerencsétlen autóbalesetben elhunyt Desmond Llewelyn, a gadget-ek szülõatyját alakító színész, aki az eddigi 19 Bond-filmbõl 18-ban jelenítette meg Q mestert. A világ nem eléghez már John Cleese-t, a neves brit színészt kérték fel, hogy játssza el Q helyettesét.

"Örömmel vettem a felkérést, hogy Q segédje legyek. A terv az volt, hogy Desmond mellé, nem pedig a helyére kerülök majd. A sors azonban úgy akarta, hogy az utódja legyek. Szomorú ez, mert igen jókat beszélgettünk Desmonddal, szerettem volna együtt játszani vele. Nagyszerû fickó volt.
Igazán érdekes egy Bond-filmben szerepelni, különös atmoszférája van a forgatásoknak, mint ahogyan a kész mozinak is. Én megpróbálom ott folytatni, ahol Desmond abbahagyta. Desmondhoz hasonlóan én sem tartom valami sokra a technikát. Sosem tudom például úgy megjavítani a tárgyakat, hogy azután mûködjenek is. Már egy egyszerû golyóstoll mechanikája is zavarba hoz. Képtelen vagyok megjegyezni a mondatokat, amelyekben egy-egy mütyûr mûködését kell elmagyaráznom a 007-esnek! Egy szó, mint száz, abszolút alkalmas vagyok a szerepemre...
Van még valami, ami közös Desmondban és bennem: õ sem volt képes felfogni, hogyan érdekelhet komolyan bárki emberfiát egy gép. Ha ilyen csodabogarat látok, mindig elfog a kétség, vajon az illetõnek rendben-e a lelki egészsége.
Soha semmiféle problémát nem okozott számomra a szövegtanulás, most azonban meggyûlt a bajom az olyan kifejezésekkel, mint például: »mozgó céltárgyra tartó automata minilövedék-tartály«. Valóságos nyelvtörõ!
Nem könnyû megmagyarázni, mitõl ilyen hosszú életû a Bond-sorozat. Ki tudja, miért, de évtizedek óta elvarázsolja az embereket. Állja az idõ próbáját, akárcsak a Monty Python sorozata, amelyet a mai napig vetítenek a világ különbözõ tévécsatornái.
Nagyon fontos szerepük van a dialógusoknak, volt idõ, amikor tartani lehetett attól, hogy a Bond-filmek is alárendelõdnek a speciális effektusok uralmának. Szerencsére az alkotók rájöttek, milyen fontosak a karakterek, következésképp a színészi alakítások. Nagy választás volt Judi Dench, és Pierce Brosnan is. A HALJ MEG MÁSKOR!-ban néhány jól sikerült párbeszéd zajlik Bond és Q között, s bár nem vagyok híve a szóvicceknek, csattannak a poénok.
Mindig abban reménykedem, hogy egyszer nekem is lesz olyan jelenetem, amely valamelyik egzotikus helyszínen játszódik, de nem áltatom magam: Q-ként Desmond a tizennyolc alkalomból csupán egyetlenegyszer utazott »terepmunkára«."


"BOND AZ ÖRÖKLÉT KAPUIT OSTROMOLJA"
(Lee Tamahori rendezõ)

Az új-zélandi születésû Lee Tamahorit érte az a megtiszteltetés, hogy kezébe vehette a karmesteri pálcát a 20. Bond-mozi levezényléséhez. A felkérés teljesen meglepetésszerûen érte a direktort.

"Efféle munkát csak egyszer kap az ember az életében. Azt gondoltam, még túl fiatal vagyok ahhoz, hogy egy ilyen ritka lehetõség az ölembe pottyanjon. Mindig is szerettem a James Bond-filmeket, nem úgy tekintettem rájuk, mint nagy és felkavaró mûvekre, amelyek vízválasztót képeznek az ember sorsában, de a széria minden egyes darabját megnéztem, és valamennyi kedves emlék maradt számomra. Hozzá kell tennem, nem minden kritika nélkül néztem õket. Az elsõ nagyszerû filmek után, a nyolcvanas évek táján, úgy éreztem például, hogy a Bond-történet kezd veszíteni erejébõl, azután bemutatták a Goldeneye-t, ami újra mozgásba hozta a fantáziámat. Tehát megfordult már régebben is a fejemben, hogy ha alkalmam volna megrendezni, mit kezdenék egy 007-es sztorival.
Barbara (Broccoli) és Michael (Wilson) producerek sosem árulták el, miért is rám gondoltak. Nem tudom, biztosak voltak-e döntésük helyességében, amikor felkértek a rendezésre, úgy képzelem, hogy jónak látták a kockázatvállalást. Talán abban bíztak, hogy akció-fronton meg fogom állni a helyem, a többivel meg megbirkóznak õk maguk és a tapasztalt színészek, ha mégsem váltanám be a reményeiket. Egyszóval egyik pillanatról a másikra ott találtam magam a Londonba tartó járaton, és ez azt jelentette, hogy valóban komolyan vesznek. Mivel õk híres emberek, s korábban én is nevet szereztem magamnak, szegrõl-végrõl ismertük már egymást. A mindennapos kapcsolat azonban egészen más volt, mint ahogyan azt elképzeltem. Hozzászoktam az amerikai stúdiókhoz és az amerikai producerekhez, és egész más volt Angliában dolgozni, illetve közlekedni a különbözõ kapcsolatokban. Barbara és Michael saját édes gyermekükként bántak Bonddal, azaz a filmjükkel. Munkastílusukat ez a viszony erõsen meghatározta. Éjt nappallá téve dolgoztak, féltõ gondoskodással. Ez a hozzáállás üdítõ volt számomra a hollywoodi filmgyártás után, mely sokszor inkább hasonlít nagyüzemi termeléshez, semmint alkotó munkához.
Szívesen rendeznék egy újabb Bond-filmet, de valószínûleg nem a következõt. Úgy képzelem, pihenek egy hónapot, aztán belefogok valami könnyed, kevésbé fajsúlyos vállalkozásba. Meglátjuk, még nem tudhatom, mi vár rám. Rendezõi szempontból nagy gyakorlatnak számít egy sikeres sorozat több epizódjának elkészítése. Ugyanakkor most már pontosan értem, miért van az, hogy komoly filmkészítõk háromnál több részt sohasem forgatnak."


"A KIHÍVÁSOK A GYÕZELEMÉRT VANNAK."
(Chris Corbould, a speciális effektusok szakértõje)

Pierce Brosnan elsõ 007-es, GoldenEye-beli alakítása óta Chris Corbould a Bond-filmek speciális effektusainak szakértõje. Az eltelt hét év alatt számtalan kihívással kellett szembenéznie, hiszen a filmszakmán belül az õ szakterülete fejlõdik a legrohamosabban. Kérdésünk a következõ volt Corbouldhoz: miféle kihívásokat jelentett a HALJ MEG MÁSKOR! speciális effektusainak kidolgozása?

"Az aknamezõn zajló üldözéses jelenet a légpárnás jármûvel merõben újszerû. Elkészítése olyan szaktudást igényelt, amellyel manapság kevesen bírnak. Vegyük például a sebesség kérdését. Az ilyen jármûvek a valóságban nem alkalmasak olyan mutatványokhoz, mint a kavicson való suhanás. A légpárnáknak köszönhetõen képesek haladni a kavicson, de korántsem olyan gyorsan, mint ahogy mi szerettük volna látni a vásznon. Ezekben a gépekben általában nagyon erõs motor van, de túlságosan nehéz ahhoz, hogy növelni lehessen a sebességet, ezért a lehetõ legkönnyebb motort kellett megtalálnunk, amely ugyanakkor a legnagyobb teljesítményre képes. Végül beszereltünk a gépbe egy apró és könnyû, csúcstechnológiás versenyautó-motort.
A másik nehézség az volt, hogy ezek a jármûvek köztudomásúlag alacsonyak bizonyos manõverekhez. Nem úgy kanyarodnak, mint a hagyományos autók, sokkal nagyobb helyre és idõre van szükségük egy-egy forduló bevételéhez. A kanyarodók felvételekor ezért erõsebb és nagyobb motort kellett használnunk.
És hát ez csak egy jelenet a sok közül, amely a valóságban egészen másképp nézett volna ki speciális effektusok nélkül. Az emberi lelemény és a legmodernebb technika nélkül például beszakadt volna alattunk a jég, és az egész stábot elnyelte volna az izlandi tó...
A szédületes autós üldözés a Jégpalotán keresztül, amikor a teljes szerkezet víz alá kerül, hatalmas vízmennyiség megmozgatását igényelte. 27 pumpát kellett mûködtetnünk. Minden egyes pumpa 3780 liter vizet pumpált percenként, ami azt jelenti, hogy minden percben hozzávetõleg százezer liter víz zúdult alá. Kissé nedves, de rendkívül látványos jelenet lett.
Akárcsak az eddigiek, igen nagy örömömre szolgált ez a Bond-film is. Elképesztõen hatásos akció-jeleneteket, robbantásokat sikerült összehoznunk. És ami mindennél fontosabb számomra: senki sem sérült meg."


BOND GYÖKEREI

Bond. James Bond... Van-e, ki e nevet nem ismeri? A világ legismertebb "titkos" ügynökének szülõatyjáról azonban csak kevesen hallottak. Holott Ian Fleming teremtõje, névadója is volt Bondnak, és ihletõje az elsõ Bond-filmeknek.
Fleming 1908-ban született, és újságíróként kezdte pályáját. Dolgozott a Reutersnak és a The Timesnak, rengeteget járt Moszkvában, ahol bepillantást nyert a kémhálózatok mûködésébe. Jamaicai nyaralóját Goldeneye-nak keresztelte el, Carson McCuller Visszatükrözõdések egy aranyló szempárban (Reflections in a Golden Eye) címû regénye után. Ebben a házban formázta meg James Bond figuráját és fejezte be elsõ könyvét, mely Casino Royale címmel látott napvilágot 1952-ben. (A James Bond nevet Fleming egyik kedvenc könyvének ornitológus szerzõjétõl kölcsönözte.) 1953 és 1964 között további tizennégy kötete jelent meg a titkos ügynök kalandjairól. A kémhistóriák mellett két sci-fit és egy mesét is írt. Utóbbit az elsõ Bond-flmek producere, Albert R. Broccoli megfilmesítette, és a musical több millió dolláros kasszasiker lett. Fleming 1964-ben, 56 éves korában halt meg.
Saját alkotásairól egy ízben így nyilatkozott: "Mûveim célpontja valahol a gyomorszáj és a comb közötti magasságban található...
Normál testhõmérsékletû heteroszexuálisak számára írok - vonatokról, repülõgépekrõl, ágyakról...
Történeteim fantasztikusak: noha általában a valóságon alapulnak, túlhaladnak a valószínû, sõt a lehetséges határain."


BONDOLÓGIA

Dr. No (Doctor No, rendezte: Terence Young, 1962)
Oroszországból szeretettel (From Russia With Love, rendezte: Terence Young 1963)
Goldfinger (rendezte: Guy Hamilton, 1964)
Tûzgolyó (Thunderball, rendezte: Terence Young, 1965)
Csak kétszer élsz (You Only Live Twice, rendezte: Lewis Gilbert, 1967)
Õfelsége titkosszolgálatában (On Her Majesty’s Secret Service, rendezte: Peter Hunt 1969)
Gyémántok az örökkévalóságnak (Diamonds Are Forever, rendezte: Guy Hamilton, 1971)
Élni és élni hagyni (Live and Let Die, rendezte: Guy Hamilton, 1973)
Az aranypisztolyos férfi (The Man With The Golden Gun, rendezte: Guy Hamilton, 1974)
A kém, aki szeretett engem (The Spy Who Loved Me, rendezte: Lewis Gilbert, 1977)
Moonraker - Holdkelte (rendezte: Lewis Gilbert, 1979)
Szigorúan bizalmas (For Your Eyes Only, rendezte: John Glen, 1981)
Polipka (Octopussy, rendezte: John Glen, 1983)
Halálvágta (A View To A Kill, rendezte: John Glen, 1985)
Halálos rémületben (The Living Daylights, rendezte: John Glen, 1987)
A magányos ügynök (Licence To Kill, rendezte: John Glen, 1989)
GoldenEye (rendezte: Martin Campbell, 1995)
A holnap markában (Tomorrow Never Dies, rendezte: Roger Spottiswoode, 1997)
A világ nem elég (The World is Not Enough, rendezte: Michael Apted, 1999)
Halj meg máskor! (Die Another Day, rendezte: Lee Tamahori, 2002)


A SZÍNÉSZEK FILMOGRÁFIÁI

PIERCE BROSNAN (James Bond)
Televíziós produkciók: "The Manions of America", "Remington Steele", "Nancy Astor" (Golden Globe), "Around the World in Eighty Days" és "Noble House".
Nagyjátékfilmjei: Szürke Bagoly (Grey Owl), Dante pokla (Dante’s Peak), Szerelmi ügy (Love Affair), Mrs. Doubtfire - Apa csak egy van, Támad a Mars! (Mars Attacks), "Mr. Johnson", A negyedik záradék (The Fourth Protocol), A fûnyíróember (Lawnmower Man), "The Deceivers", A Thomas Crown ügy (The Thomas Crown Affair - színész és producer), A panamai szabó (The Tailor of Panama), valamint a Bond-filmek: GoldenEye, A holnap markában (Tomorrow Never Dies), A világ nem elég (The World is Not Enough).
Készülõben lévõ munkája az "Evelyn" (Bruce Beresford rendezésében).

HALLE BERRY (Jinx)
Televíziós produkciók: "Introducing Dorothy Dandridge" (HBO - Emmy- és Golden Globe Díj, Screen Actors Guild and NAACP Image Award), "The Wedding", "Queen" (NAACP Image Award), "Soloman and Sheba".
Nagyjátékfilmjei: Kardhal (Swordfish), X-Men, Bulworth - Nyomd a sódert!, "Why Do Fools Fall in Love", Dzsungelláz (Jungle Fever), "Losing Isaiah", "Executive Decision" (a legjobb színésznõnek járó Blockbuster Award), A Flintstone család (The Flintstones), Az utolsó cserkész (The Last Boy Scout), Kockázatos üzlet (Strictly Business), Bumeráng (Boomerang), "Monster’s Ball" (Oscar-díj, National Board of Review and Screen Actors Guild, illetve Golden Globe- és AFI Award-jelölés).

TOBY STEPHENS (Gustav Graves)
Televíziós szerepei: A nagy gatsby (The Great Gatsby), "Perfect Strangers", "Possession", "The Camomile Lawn", "The Tenant of Wildfell Hall" és "A View from the Bridge".
Mozifilmjei: Orlando, Ûr-cowboyok (Space Cowboys), "The Announcement".

ROSAMUND PIKE (Miranda Frost)
Nagyjátékfilmjei: "Love in a Cold Climate", "Skylight".

WILL YUN LEE (Colonel Moon)
Televíziós szerepei: "Witchblade", "Nash Bridges", "Profiler", "Brimstone", "The Disciples" "Witchblade".
Jelenleg a "What's Cooking" címû nagyjátékfilmben szerepel, nemsokára pedig a "Face"-ben látható a mozivásznon.

MICHAEL MADSEN (Falco)
Nagyjátékfilmes szerepei: Thelma és Louise, Kutyaszorítóban (Reservoir Dogs), Mulholland - Gyilkos negyed (Mulholland Falls), Szabadítsátok ki Willyt! (Free Willy), Wyatt Earp, Szabadítsátok ki Willyt! 2. (Free Willy 2), "Grand Theft Auto 111", "Pressure Point", "Outlaw", "Microwave Park", "LAPD: To Protect and to Serve", "Extreme Honor", "The Confidence Game".
Nemsokára látható filmjei: "Kill Bill", "Dumping Ground", "A Christmas Cop", "Blueberry".
Eddig megjelent verseskötetei: Beer, Blood and Ashes, Eat The Worm, és Burning in Paradise.

JUDI DENCH (M)
Legjelentõsebb nagyjátékfilmjei: Szerelmes Shakespeare (Shakespeare In Love - Oscar-díj), "Mrs. Brown", Csokoládé, "The Shipping News", "Therese Raquin" és "The Importance of Being Earnest, valamint Bond-filmek: GoldenEye, A holnap markában (Tomorrow Never Dies) és A világ nem elég (The World is Not Enough).
Fontosabb tévéfilmszerepei: "A Fine Romance" (BAFTA-díj), "The Browning Version", "Mr and Mrs Edgehill" (American Cable Entertainment ACE Best Actress Award), "Ghosts", "Make and Break", "Behaving Badly", "Can You Hear Me Thinking?", "The Torch", "Absolute Hell", "As Time Goes By" (BAFTA-jelölés) és "The Last of the Blonde Bombshells".

JOHN CLEESE (Q)
Fõbb nagyjátékfilmes szerepei: Monty Python-filmek, "The Great Muppet Caper", Idõbanditák (Time Bandits), "Privates on Parade", Silverado, "Clockwise", Erik, a viking, "Splitting Heirs", Frankenstein (Mary Shelley’s Frankenstein ), "The Jungle Book", "The Wind In The Willows", A hal neve: Wanda (A Fish Called Wanda, színész, társszerzõ - Oscar-díj, 2 BAFTA-díj, Writers Guild of America-jelölés, olasz Oscar), "Fierce Creatures" (színész, producer, társzerzõ).
Megjelent könyvei: Families & How To Survive Them, Life & How To Survive It.




szereplők:
Pierce Brosnan ... James Bond Parancsnok, a 007-es Ügynök
Halle Berry ... Jinx
Toby Stephens ... Gustav Graves
Rosamund Pike ... Miranda Frost
Rick Yune ... Zao
John Cleese ... Q
Judi Dench ... M
Michael Madsen ... Damian Falco Ügynök
Will Yun Lee ... Moon Ezredes
Samantha Bond ... Miss Moneypenny
Colin Salmon ... Charles Robinson, Személyzeti Fõnök
Lawrence Makoare ... Mr. Kil
Emilio Echevarría ... Raoul
Rachel Grant ... Peaceful
Anna Edwards ... Skorpiólány
Madonna ... Verity


fényképezte:
David Tattersall

vágó:
Andrew MacRitchie
Christian Wagner

látvány:
Peter Lamont

jelmez:
Lindy Hemming

zene:
Mirwais Ahmadzaï
David Arnold
Michel Colombier
Madonna
Monty Norman
Paul Oakenfold

producer:
Barbara Broccoli
Callum McDougall
Anthony Waye
Michael G. Wilson