Középiskolások - a forradalom új hulláma !!!
Napjainkban a tinédzsereket tényleg mindenki úgy kezeli, ahogyan az ipar: mint kritika és gondolatiság nélküli masszÃv vásárlóerÅ‘t, akik most tartoznak az idÅ‘sebbeknek, a felnÅ‘ttek társadalmának annyival, hogy legalább kezdetben elfogadják azt, ami van, kritika nélkül, és inkább a tanulmányokba temetkezve, ill. a tanulmányok terén brillÃroznak, a nagyok dolgába, a valóságba pedig nem ütik bele az orrukat. Ehhez képest: "nem hiszunk a kormanypropagandanak, nincs garancia a koveteleseink betartasara" !!! - mondják :))
Nos, a 2012-es diákforradalom legeslegszebb momentuma, hogy a diákok a középiskolákban is megmozdultak, és elsÅ‘ közösen formált artikulált statementjük (ami röviden Ãgy hangzott: "nem hagyjuk") gyakorlatilag az volt, hogy okosak vagyunk, önállóak, mindent tudunk, mindent látunk, és nem hagyjuk magunkat megvezetni - expect us! Gyönyörű !!!!
Az MTA elÅ‘tt a diákok eléggé konkrétan elküldték a kormányt - "megbuktatok" - skandálták. Ezek bizony nem fogyasztásra nevelt szürke tömeget alkotó leendÅ‘ felnÅ‘ttek. Ezek a srácok valódi, értelmes és lázadó fiatalok - ahogy kell. Az átnevelés nem sikerült. Hiába mutatja, propagálja minden tévéreklám azt a képet, hogy a "tinik" semmi mást nem akarnak csak az idióta okos telefonokat, meg a trend üdÃtÅ‘ket, az igazság pillanatában nagyon konkrétan demonstrálták, hogy baromira nem hülyék, és hülyének nézni sem érdemes Å‘ket.
Aztán az egyik kormányközeli hÃrcsatornát (valószÃnűleg a hÃrtévé) is konkrétan elküldték, a jó francba, azért, amiért kihasználták egy vidéki gimnázium diákjainak naiv nyitottságát, csomót beszélgettek velük általánosságban, jó sokáig, majd összevágtak belÅ‘le egy másfél perces anyagot, és azt mondták be, hogy a diákság nem is igazán tudja, hogy miért tüntet, meg hogy mi ellen. Nos, ezt a szónoklatot hallgatva nagyon úgy tűnt, hogy az illetÅ‘ hÃrcsatorna alaposan megkapta, amit megérdemelt .)
Â
A minket legjobban megérintÅ‘ szónoklat (gondolatmenet, eszmefuttatás) az volt, amit a Randótis srác adott elÅ‘, arról, hogy nem mindenki egyformán képes egyetemre járni, mert nem mindenkinek egyforma az anyagi háttere, és kitért a vidékiekre, sÅ‘t, azon belül a mélyszegénységben élÅ‘kre is. És azt követelte, hogy legyen nekik is ugyanolyan lehetÅ‘ségük egyetemre járni, mint nekik, az elitgimis szerencséseknek. Mit mondhatnánk - ennél gyönyörűbb gondolatot nehéz elképzelni is. Nemcsak a saját egyetemi férÅ‘helyeiket követeli vissza, de azt is követeli, hogy az országban minden fiatal, a vidékiek és a mélyszegénységben élÅ‘k számára is nyitottá váljanak az egyetemek. Gyönyörű - és forradalmi gondolat, szolidaritás a pragmatikus érdekérvényesÃtés helyett - ez teszi naggyá a forradalmárokat :) Respect !!
Â
E kis hÃr keretein belül eszünkbe sem tudna összefoglalni a teljes képet (annál is inkább, mert még javában zajlik), de egy ilyen anzix erejéig fontosnak tartottuk rögzÃteni, hogy milyen nagyszerű intellektuális állapotban van per pillanat a fiatalság, hogy mennyire helyén van a szÃvük és az eszük is.
Mellesleg, bocs, majdnem kifelejtettük a kedvencünket, az egyik szónok átfogó oktatási reformot, és a kultúra elképzelhetÅ‘ legintenzÃvebb felvirágoztatását követelte válságkezelés gyanánt !!!!!!!!!!!!!!!!! Ez az elképzelhetÅ‘ legnagyobb mértékben egybecseng azzal, amit legjobb tudásunk alapján, leglekiismeretesebben átgondolva a helyzetet mi magunk is elmondhatunk a válság kezelésének racionális és kÃvánatos módozatairól .)))) Csodálatos !!! Egyszerűen - le a kalappal!!!!
Â
Mit mondhatnánk, csak Ãgy tovább !!! Viva la revolution !!!! A diákság, ahelyett, hogy a történelmet csak tanulná, történelmet Ãr!!!:)))) RESPECT!!!