microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


::: cikkek -> filmekről

2012-02-09

A Szingli Fejvadász

Heigl saját projektje


Katherine Heigl már tiniszínésznek is nagyon helyes volt (Apám, a Hős és a Száguldó Erőd), és most, kb. a hetedik felnőtt-filmjében is meglehetősen bájos. Úgy tűnik, a talpraesett és szimpatikus átlagoslány karakterére ő maga is épít, mivel a Szingli Fejvadászban executive producerként is közreműködött, vagyis pénzt fektetett a projektbe, ami egyébként nem nagyon jött be.

A film egy bestseller krimisorozat egyik darabjának a feldolgozása, a Stephanie Plum Esetei c. könyvsorozat Egy Fejvadász c. krimijének a filmrevitele. Kérdés, hogy az eleinte csetlő-boltó, csajosan esetlen lány története, aki hamar bőrdzsekis-csizmás, kemény csaj fejvadász lesz, eléggé lebilincselő-e ahhoz, hogy filmvásznon kövessük a kalandjait. Azt mondanánk, nem eléggé, és Heigl hiába néz ki babaszerűen szépnek, azért ez kevés egy rossz alapokon nyugvó film feldobásához.

Az a történet, hogy egy fejvadász pénzért megpróbálja letartóztatni és bevinni a rendőrségre az egyik volt szerelmét, már a Jennifer Aniston-Gerard Butler-es The Bounty Hunter-ben sem működött. (Nagyon nem, bár ezzel együtt a film viszonylag nagy bevételt ért el, 136 millió dollárt). Most a változatosság kedvéért nem a férfi a törvénysértőket üldöző fél, hanem a nő, a Stephanie Plum nevű főszereplő cseréli le az addigi lehangoló munkáját az izgalmasabbnak ígérkező fejvadászatra, és első munkájaként az egyik volt szerelmét próbálja "becserkészni".


Innentől semmi különös krimi-fordulatok következnek, besúgókkal, informátorokkal, "véletlen balesetekkel" és viszonylag sok hullával, bár a cselekmény fő vonalában az áll, hogy a főhősnő hogyan fogja "bevinni" megbilincselve a középiskolás szerelmét, aki otthagyta egyetlen éjszaka után. Ez a kiszámítható és vértelen történet kapott egy vígjátékinak beállított feldolgozást, amiben a fő jellemfejlődési elem az, hogy Stephanie megtanul lőni, és hogy egy idő után nem kosztümben megy lesben állni, hanem a szakmai fejlődése nyomán egyszerűsödik a ruhatára is, középnyugatibb (kockásingesebb, farmerdzsekisebb) irányba mozdul el a stílusa.



Több jele is van annak, hogy a forgatókönyvbeli gegek (ha voltak ilyenek egyáltalán) nem tudtak simán átmenni a filmbe. Máskülönben nem lennének olyan jelenet-helyek, ahol szinte nevetésszünetet tartanak a szereplők, és a szinkron is igyekszik humorosnak beállítani az adott párbeszédet, vagy helyzetet, miközben a nézők egyáltalán nem találják viccesnek a dolgot. (Gondoljunk csak arra a jelenetre, amiben Stephanie nagymamája megszerzi az unokája pisztolyát, és a vasárnapi ebédnél elkezd lövöldözni a pulykára, amiben tényleg semmi vicces nincs, vagy a Stephanie erőltetett telefonbeszélgetéseire az egyik barátnőjével, stb..).


A cselekmény szerint egy nem túl bonyolult, de földközeli és csinos lány belekezd egy új, férfias munkába (ami arról szól, hogy a törvény elől menekülőket jó pénzért kell elkapni, és bevinni a rendőrségre), ez nyomozással és váratlan helyzetekkel jár, de helye van a lányos megoldásoknak és esetlenkedéseknek is. Tulajdonképpen ezekből kapunk is egy kis ízelítőt, és valamennyire még szórakoztató is, amit látunk, de nem eléggé.



A történet egy 90-es évekbeli tv-sorozat fordulatosságával bír, a karakterek elnagyoltak, és nem túl érdekesek (beleértve a sokat üldözött, és csöppet sem szimpatikus ex-pasi karaktert, akit Jason O'Mara alakít), a közeg, ahol a cselekmény zajlik, inkább lehangoló, mint látványos, filmzenénk nem is nagyon van, és az egyetlen dolog, amit nézhetünk, az Katherine Heigl "lány a szomszéd házból"-féle szertelensége. Kellemes látvány a fiatal színésznő, ez már több romantikus filmjében bebizonyosodott, de ha látványra hajtanánk, akkor természetfilmeket néznénk 3D-ben, nem pedig egy régi stílusú krimit, amiben a formás Heigl a fő-fejvadász.

A film nem túl igényes mivoltát igyekszik ellensúlyozni a magyar fordítás, ami úgy néz ki, hogy mindenféle ál-trendi és ál-fiatalos szlengekkel ("ez zsír") és laza szövegekkel jönnek elő a szereplők, aminek az eredménye az olyan elképesztő mondat, mint hogy "a főnököm agyf--t kap...",és hasonlók...

Mindent egybevéve egy egyszerű krimi a Szingli Fejvadász, amiből legjobban a humor és a jól megírt szereplők hiányoznak, és bár sok hullával dolgozunk, és Katherine Heigl mindent megtesz, hogy izgalmas vagy érdekes legyen a filmje, az eredmény nem túl meggyőző...Nem találunk egy olyan elemet sem a filmben, ami miatt mindenképp moziban kellene megnéznünk, és nem várhatnánk pár hónapig a DVD megjelenésre...

-olasz-
2012-02-09

Címkék: Katherine Heigl



:::::::
  LÁSD: A Szingli Fejvadász info-file
:::::::  (One For The Money 2012.)