microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


::: cikkek -> filmekről

2012-10-12

A Boldogság Sosem Jár Egyedül

szerelem – minden áron


Sophie Marceau-t és Gad Elmaleh-et is láttuk már romantikus filmekben (Marceau a legjobb a remek Anthony Zimmer c. romantikus krimiben volt, illetve a Világ Nem Elég c. Bond-filmben, Elmaleh pedig gyakran alakít balfácánokat, akik egy kivételes nővel kerülnek kapcsolatba (Drágaságom, Topmodel a Barátnőm), de együtt még nem szerepeltek, eddig legalábbis. A kicsit furcsa páros egy nehézkes szerelmespárt alkot ebben a romantikus vígjátékban, amiben a humor leginkább burleszk-szerű zuhanásokban és repülésekben merül ki. A film az MTVA (Médiaszolgáltatás-Támogató és Vagyonkezelő Alap) első filmforgalmazása.

Sophie Marceau az egyik fő francia kedvenc, úgyhogy vele egy filmet készíteni nem egy hazárdjáték, inkább egy biztos befektetés. Kellemes személyiség, aki minden filmben remekül játszik, igazi főszereplő, akire még kevésbé jól működő történeteket is rá lehet építeni. Gad Elmaleh-hel való szerelmi párosítása kicsit furcsa első látásra, de azért van benne logika: Marceau egy 3 gyerekes, luxus körülmények között élő, decens csajt játszik, Elmaleh pedig folytatja a már említett karakterét, a „nagy falat” nők körül bénázó komikus figurát.



Ők ketten próbálnak összehozni egy alapvetően romantikus hangulatú filmet, amiben a vígjátéki vonalat konkrét burleszk-szerű megmozdulások hordozzák (Elmaleh hosszú perceken keresztül szerencsétlenkedik egy kiskölyökkel, akit úgy akar ágybatenni, hogy közben nem ébreszti fel), és a fő-konfliktus, ami arra szolgál, hogy az egymásnak való párt szétszakítsa, igazán erőltetett – Sacha és az idétlen barátja készít egy zenés-táncos darabot, amihez elvileg éjjel-nappal próbálniuk kell, és ezért jobb, ha nem találkozik többet Charlotte-tal – ennél azért egy jobb konfliktus-helyzetet is fel tudna bármelyikünk vázolni.

Bár nem egyenletes a film színvonala (jó és kevésbé jó jelenetek követik egymást), azért mégis működik a romantikus vígjáték-filmélmény, kevesebb hanyattesés is megtette volna és Sacha vízvezeték-szerelése is csöppet túldimenzionált, de Marceau-nak köszönhetően simán nézhető a film. Ami azt illeti, Elmaleh is jól játszik, bár mintha nála azon lenne a hangsúly, hogy bemutassa, élőben is mennyire jól énekel és ért a zenéhez.

Mindent egybevéve értjük, miért ezt a filmet választotta az MTVA az első filmforgalmazásának („értékalapú, családi filmekben” gondolkodnak a sajtóközleményük szerint – az „értékalapú” kifejezést nem értjük, de mindegy), mert a hibái ellenére is egy olyan film, ami illeszkedik a „kellemes francia vígjáték” kategóriába, amilyenre pedig mindig vevők vagyunk...

-olasz-
2012-10-12

Címkék: Sophie Marceau, Gad Elmaleh



:::::::
  LÁSD: A Boldogság Sosem Jár Egyedül info-file
:::::::
 Un Bonheur n'arrive Jamais Seul 2012.