Kegyetlen Játékok  (1999)
Kegyetlen Játékok - 1999
Sejteni lehetett, hogy jó kis film lesz, de az eredmény minden várakozásunkat felülmúlta.
Egy film legérzékenyebb pontja az eleje, a Kegyetlen Játékok magasan a léc fölött veszi ezt az akadályt. Zene indul, helikopter-fahrt, aminek a végén megpillantjuk Ryan Phillippe-et, sötétzöld Jaguar Roadsterjében, ahogy NY City szíve felé hajt. A tető le van tekerve, haját borzolja a szél, fekete napszemcsit visel. Mellette, az ülésen ott utazik a naplója, bőr kötésben. 
Friss és energiadús kezdés, De Laclos 1782-es levél-regénye szó szerint életre kel. Mi pedig örülünk, mert nemcsak remekül szórakozunk a határozottan izgalmas, fiataloknak szóló filmen, hanem módunk van megcsodálni egy klasszikus regényt élőben, anélkül, hogy a rizspor, a parókák és kosztümök kirakatüveg- szerű falat vonnának közénk és a történet közé. Az olyan lányok is, akik a Veszedelmes Viszonyokat nagyon szerették, sőt a regényt is elolvasták, és az is nagyon bejött, azt mondják, a Kegyetlen Játékok tökéletes. Roger Kumble ötlete bevált. "A főiskolás korosztály meglehetősen rosszindulatú, már-már gonosz, és amikor vagy két és fél éve újraolvastam a könyvet, hirtelen rádöbbentem, hogy a regény főszereplőihez mennyire hasonlóan cselekszenek a mai srácok." (Roger Kumble, a rendező és forgatókönyv író)
Szóval, a helyszín Manhattan, Upper East Side, Kathryn és Sebastian egy hatalmas apartmanban laknak, ez a főhadiszállásuk. Mostohatestvérek, a lány anyja nem is olyan rég házasodott össze a fiú apjával. 
Mindketten utálják, ha nem úgy mennek a dolgok, ahogy szeretnék ..
Főszórakozásuk értelem szerűen a csajozás és a pasizás, és az, hogy úgy hajtanak keresztül az embereken, mint mások a piroson. Ja, és még egy apróság, két darab arcuk van. 
Amikor Kathryn fogadóórát ad, és Mrs. Caldwell elhozza Cecile nevű lányát, hogy majd Kathryn felkarolja, szárnyai alá vegye az isiben, egy keresztbetett lábú, borzasztóan elegáns, választékos beszédű Kathryn-t látunk. 
Két másodperccel a vendégek távozása után előkerül a kokain, és csak úgy röpködnek a "fucking"-ok a beszélgetésben. Ekkor kerül sor a konfliktust képező fogadásra is. Kathryn-t, minden igyekezete (amely orális szexet is magában foglal) ellenére ejtette az ügyeletes pasija, mégpedig Júlis 4.-én. A futó társasági hírek között még mindig vezető helyen áll ez a kis headline, és Kathryn mindenképp ki akarja köszörülni a csorbát. Cecile Caldwell (Selma Blair) volt az a csaj, aki miatt Kathryn lapátra került, és most itt az idő, hogy Cecile megkapja a magáét, gondolja Kathryn, és első közelítésben ara buzdítja Sebastian-t, hogy szedje fel a kis Cecile-t. De már itt elakad a terve, mert Sebastian közli, hogy ilyen uncsi feladatokat már nincs kedve bevállalni. Szinte érthető is, mert az a heti hét darab csajozása mindig megvan neki, még akkor is, ha nem akarja. Sebastian (Ryan Phillippe, aki a Kathryn-t alakító Sarah Michelle Gellar -ral együtt szerepeltek a Tudom mit tettél tavaly nyáron-ban, és mindketten jól szörnyet is haltak ) előkap egy "Seventeen" című magazint, és Kathryn orra alá dugja, hogy lapozzon az 56. oldalra, ha érdekli, mi számára a kihívás.
Másik puszi - másik parkban
Ezen az oldalon egy portré interjú található, amelyben Annette Hargrove (Reese Witherspoon) Kansas City, Kansas-ból érkező új diáklány rendes kis manifesztót produkál arról, hogy "miért vár". 
Mármint a szex-szel, addig, amíg az igazi szerelem bekövetkezik. Sebastian közli, hogy őt szeretné megkaparintani. Kathryn szerint semmi esélye, és percek alatt kialakul a fogadás. 
Ha Sebastian lefekteti a lányt, megkaphatja Kathryn-t, ha nem, a finom kis 56-os Jaguar Roadster Kathryn tulajdonát fogja képezni. Persze, Sebastian nem egyből ment bele ilyen fogadásba, először azt kérdi Kathryn-től, miért akarnálak téged ennyire, hiszen ez egy nagyon drága autó? Kathryn azt feleli, "azért, mert én vagyok az egyetlen csaj, akit nem kaphatsz meg, és ez nyilván halálra kínoz téged." Kathryn-nek igaza van, de azért még hozzá kell tennie, hogy Sebastian bárhova bedughatja, hogy tényleg fogadás legyen belőle. 
Jellemző a filmre, hogy a dialógusok zöme alig viseli el a nyomdafestéket, de ez Roger Kumble profi írói vénáját dicséri, mert sikerült rendesen ábrázolnia, ahogy a fiatalok a valóságban beszélnek, például a most látható három tini-film közül magasan ennek a legjobbak a szlengjei.
Szóval Kathryn-nek igaza van, akit egy srác nem kaphat meg, az megőrjíti, és ez az az örök dolog, amiről a film szól. Csakhogy Annette-et sem igazán tudja megkapni, valójában többször is lepattan a lányról, mint egy pingpong labda. 
Medencében
 
 
 
INTERCOM
Sebastian és Kathryn - (a liftajtóban várják Ronaldot)
Ennek oka, hogy Annette egyáltalán nem olyan prűd, amilyennek a manifesztója alapján gondolni lehetne, már első este, Sebastian milliomos nénikéjének NY környéki (barokk stílusú) házában kapható egy éjszakai fürdőzésre, sőt, előtte parfümöt is küld magára. Amikor Sebastian bekapcsolja a Lovefool c. Cardigans számot, Annette elmosolyodik, és amikor a fiú előkap egy (nyilván nem százdolláros) hátitatyót, Annette nevével belegravírozva, ajándék gyanánt az új iskolaévhez, rendesen megilletődik, hogy mennyire jó stílusa van barátunknak, hátha mégsem akkora seggfej, mint amilyennek egy jóakarója leírta.
Cecile és Kathryn smacizás-jelenete a Central Parkban
Mert bizony létezik egy levél, amelyben ez a jóakaró (Mrs. Caldwell) részletekbemenően figyelmezteti Annette-et, hogy óvakodjon ettől a sráctól, mert akármi is történik köztük, azt Annette nagyon meg fogja bánni, mert eddig még minden lány megbánta. A néző nem kételkedik Mrs. Caldwell igazában, hiszen láttuk a film elején, hogyan bánt el Sebastian a pszichiátere lányával, cserébe azért, hogy a mami kicsit sokat számolt fel a kezelésért. Annette éjszaka, egy kivilágított medencében, két centire a számára rokonszenves Sebastian-tól egyszercsak közli, hogy ebből elege van. Nála az nem pálya, hogy csak az erősségeit sorolják, hogy "határozott, szép, okos, stb", az ilyen dumákkal max. barátok lehetnek, de még az is kicsit húzós. Kisétál a medencéből, és Sebastian csak néz, és Kathryn gondolatmenete alapján egy életre beindult a lányra, többé, még ha akarná, sem tudná kiverni a fejéből. És a fiú, mielőtt a lányt megérinthetné, már rég fülig szerelmes belé.
A film elég rendesen bemutatja, milyen egy fiú és milyen egy lány, amikor igazán, de tényleg nagyon szerelmesek egymásba. Szebbnél szebb jelenetek követik egymást, komolyabbnál komolyabb döntéshelyzetekkel. 
És akkor ott van a mozgólépcsős jelenet, ami a szerelmi jelenetek között egy életre beírta magát a klasszikusok közé. A lány lekopott Sebastian nénikéjének a házából, mert történt egy s más az éjszaka folyamán (nem az, amire gondolsz, nem pont az), és amikor a pályaudvarra érkezik, a srác ott várja kék ingjében, és a legszebb és legtömörebb dialógus játszódik le köztük. 
Annette: Paff vagyok (I am impressed), Sebastian: Én pedig szerelmes (Well, I’m in love"). Mindez egy több perces autózás után, ami alatt az "I am colorblind" c. szám megy, Sebastian hídon hajt keresztül, és lehet érezni, ismételten hála a DOP-nek, hogy látása elveszítette a színeket, Annette-el együtt, és tényleg érezni, amit érez. 

Tökéletes 10 zsebkendős könnyfakasztó lenne, ha nem lennének a nagyon profi humorú vicces jelenetek. Kathryn és Cecile piknik-jelenete a Central Parkban, csókolózással egybekötve, Gregg, egy (másik) focista srác vicces áttérése a lányokról a fiúkra, beleértve egy lemezválogatást, amikor már rájött, hogy mégis homoszexuális, a régebbi pasi-zenék zömét szépen kiválogatta és kukába dobta. Igazán vicces részek vannak a filmben, de ez mind semmi ahhoz képest, amit a Cecile művel, ő egy igazi vígjáték-atombomba. Selma Blair, egyszerűen elképeszt minket, nagyon egyszerű lányt alakít, aki naiv, buta, büfög, gyerekesen dobálja magát, mégis ennivalóan aranyos. Akrobatikus képességei sem akármilyenek, nem lettünk volna meglepve, ha a feliratok között Cecile kaszkadőrét is felfedeztük volna. Nemcsak hogy folyamatosan dobálja magát, de mások is dobálják őt, Sebastian egy mozdulattal kidobja az ágyából, a lány a földön landol, majd visszamászik, és azt mondja, bocs. Miközben Kathrynnel beszélget, szintén többször nagyokat huppan, egyszer vele is a földön találja magát. Zenetanárát pedig apró, nem egészen lényegbevágó beszélgetésekkel szórakoztatja, barátnőjéről, aki tud egy kézzel cigánykerekezni, sőt olyat is, hogy fejen állva szétterpeszti a lábát, amit be is mutat, fél centire az epekedő zenetanár fejétől. De a "secret society" c. spontán táncjelenete is a vígjátékok történelmének kiemelkedő poénja. Ezenfelül előadja a szexi-t, Sebastian kamerája számára, és ekkora (aranyos) bénázást tényleg nem látott még senki.  Ezzel együtt, Selma Blair profi modell is, sőt, zenei tagozaton végzett, vagyis feltehetően jobban tud csellózni, mint zenetanára a filmben. 

Sarah, Selma, Reese és Ryan
Ami a zenét és az életet illeti, a film tele van jobbnál jobb zenékkel, a Virgin Records gondozásában, és mivel a Virgin Records és a lemezboltok elkövették azt a hibát, hogy csak szokásos mennyiséget rendeltek, elég komoly utánajárást igényelt, míg végre sikerült beszerezni a CD-t.  Az életben pedig az a helyzet, hogy Ryan Phillippe és Reese Witherspoon gyermeket várnak.

-zé-

Az érem másik oldala (ha már láttad a filmet)

 

oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17