Állj, vagy jövök!
Blue Streak 1999

Martin Lawrence a Bad Boys-ból a kedvencünk, de mégsem mondanánk, hogy emiatt automatikusan izgiként lehet kezelni ezt a filmet is. 
Az izgalomért meg kell dolgozni, és ez a komoya munka a számunkra már a film plakátjain elkezdődik, a valóságban pedig már a történet kikeverésénél. 
Lássuk a pakátot. Martin Lawrence, pisztollyal a kezében, mögötte autók és lángtenger, ami nemcsak hajszát ígér nekünk, de egyben könnyed szórakozást is, amely során noha vígjátékszerűen izgulunk, közben rendes kis akkció-jelenetek folynak, és bizony az akció-vígjáték nagyon jó műfaj. A plakát a filmet (értelemszerűen szándékosan) a Halálos Fegyver 4 kategóriájába helyezi el, szóval, ha abban örömed lelted, itt a nagy lehetőség ismét. 
Ekkor jön a képbe a film trailer-je, amelynek legspeciálisabb része Martin Lawrence kamufogsorral, idióta kék frottír joggingjában idióta vigyorral. Ennek láttán megtudjuk, hogy a Halálos Fegyver 4-nél kicsit visesebb, ami azt is jelenti, hogy a leszámolások nem annyira véresek. De ekkor megjön az aggodalom a Jackie Chan-es film révén, hogy "Elveszett Zsaru", mert annak a bemutatójában is volt egy nagy szóló-rész, amikor ordítja, hogy "Who Am I?", és elég nehéz elképzelni egy filmet, amibe ez jól illeszkedik. Martin Lawrence-nek is van egy kisebb fajta szólója a film trailer-jében, így a labda a levegőben marad, és csak a megnézés során esik le, hogy gyenge kis kotyvalék-film, vagy lendületes szórakozás. A műfogsoros rész pedig a Steve Martin-os, Eddie Murphy-s "Fergeteges Forgatás" fogszabályzóval villogó Murphy-jét juttathatja eszünkbe esetleg. Lényeg, hogy a végeredmény pozitív, és az Állj, vagy Jövök! megállja a helyét, mint pihekönyű és lebilincselő szórakozás. 
A forgalmazó ennek a könnyűségnek úgy adott mozgásteret, hogy leszinkronizálta, abből kiderül, hogy nem kell halálosan komolyan venni, meg egyébként is vicces dolog a szinkron, hiszen a filmeket a tévé felé tolja el. 
A film egy Bad Boys -ra való rájátszással indul, a Bad Boys nagyon-nagyon jó film, és mellesleg ő fejlesztette ki a "konkrét akciót a feliratok alá" című effektet is. A Bad Boys-ban, mire lemennek a feliratok, már rég kirabolták a rendőrség raktárát, és jópár kiló keménydrognak lába kelt.  Az újdonság ebben a megoldásban az volt, hogy hosszú akció volt, és  már itt körvonalazódtak az erőviszonyok, vagyis a negatívhőst többé már nem kellett bemutatni nekünk. 
 
 
 
 INTERCOM


Az Állj, vagy Jövök! is egy akcióval indul, ami szintén nem rövid, és ami szintén mindent körvonalaz, ami ugye a köntörfalaznak az ellentetje. A két akció között a különbség annyi, hogy itt ez is vicces, de azért van hulla is. A feliratok nagyon szépek, és a film legelején látható képekről sem lehet semmi rosszat mondani, annyira el vannak találva. Sötétkékmégbolt, ami átmegy éjszakába, felhőkarcolókkal, és ezen a felületen csúsznak be azok a kedves kis feliratok, szóval tényleg baba, és ekkor már tudod, hogy lesz saját stílusa  a filmnek a fotográfia terén. A szemünk tehát jó kezekbe került, lássuk az agyunkat. 
Az Állj, vagy Jövök nagyon jó szórakozást kínál, az pedig, hogy  melleseg könnyen felejthető, külön kérdés. Miközben nézzük, egészen kellemes akciók futnak benne, és tényleg, még vicces is. A bűnöző, aki kicsikét looser, mielőtt elkapják, eldug egy gyémántot egy épülő házban, atán két év múlva visszatér megkeresni. Az utca, a ház, minden stimmel, csak az nem, hogy ez az épület azóta felépült, és a rendőrség, LAPD, (Los Angeles Police Department), székháza lett, és a kérsées helyre, ahova elrejtette, csak rendőrök mehetnek be. Barátunk, Logan, persze megpróbálkozik a pizzafutár szereppel is, de nincs mese, egyszercsak ki kell adnia magát rendőrnek. A film tele van klisékel, hibákat is biztos lehet találni benne, de nem a szórakozásban, amit a film nyújt, hiszen habkönnyű.

Ez a rendőrösdi határozottan jót tesz a filmnek, de talán még többet is ki lehetett volna hozni belőle, például egy csajvonal szerepeltetésével. A csajvonal helyett itt van ekünk a frissen- illetve újdonsült rendőr Lawrence-ünk társa, aki férfi, deami köztük dúl, az szinte már a párkapcsolat határát súrolja. A társa mindent könyvből tanult, olyan, mint Swarzenegger az Ikrekben. Ugyankkor nyitott Lawrence barátunk minden megmozdulására, és szinte Lawrence szomja van, annyira odafigyel, annyra próbálja megérteni a lényegét ennek a fura szerzetnek. A végén sikerül is neki, de ez már annyira nem izgat senkit, hiszen kezdődhet a mozi utáni coca-colázás.
-XX-
oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19