cspv logo
cspv szám: 28 / 01 tartalom
keresés

hírek Videók I Love Budapest Szívem Érted Rapes Rossz Álmok Tizenhárom Nap Patkánymese reklámok Szelek Szárnyán Lábad Között Az Élet Csodái Talpig Majom Szeretném, Ha Szeretnél Beépített Szépség Ellenség a Kapuknál Sacra Corona Hé, Haver, Hol a Kocsim?! INTERJÚ Christopher Gans-val Anna Mouglalis Interjú Lionel Deplanque-vel, a Mélyen Az Erdőben rendezőjével, és Alexia Stresivel, a film egyik színésznőjével Lulu A Hídon Rémségek Könyve 2. Urban Legends - The Final Cut 2001 A Sziget Foglya Ízlés Dolga Bíbor Folyók Mélyen az Erdőben Köszi a Csokit ! Farkasok Szövetsége Harry Csak Jót Akar

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 13 00461
film info
PREVIOUS articleNEXT article
2000-11-30

Talpig Majom

Monkeybone 2001.


Talpig Majom Monkeybone, ...2001.

A Talpig Majom cím talán túl eredeti is egy olyan filmhez, ami vígjáték létére cseppet sem mulatságos, hanem inkább unalmas és fárasztó. A film elvileg egy vígjátéknak készült, animációs figurákkal megspékelve, a mulatságos arcú Brendan Frazerrel a főszerepben, de mindez csak a film producereinek az álmaiban valósult meg, mert amit mi, nézők kapunk, az egy valóságos rémálom.

Apropó, rémálom, tulajdonképpen erről szól a film, úgyhogy még véletlenül sem ajánlanánk, hogy gyerek ismerőseinkkel (vagy sajátunkkal) együtt ezt a filmet válasszuk ki vasárnapi matiné filmnek, mert hiába egy majom a főszereplője, ettől még nem lesz gyerekfilm, sőt. Brendan Frazer egyenesen a Csapás A Múltból, illetve a Bájkeverő c. filmekből érkezett a Talpig Majom főszerepére, mivel itt is egy totális idiótát kell játszania, viszont amíg az első két filmben ez nagyon jól állt neki, és remekül működtek ezek a filmek, Frazer mostani szereplése valószínűleg nem fog sokat hozzáadni a filmes karrierjéhez.

Brendan Frazer a filmben egy képregényíró, Stu névvel, aki a cégénél éppen egy új munkáját mutatja be, aminek egy Monkeybone nevű majom a főszereplője. Nem telik el pár perc, mielőtt még Stu eljegyezhetné barátnőjét, Bridget Fondát, gyorsan balesetet szenved, és kómába esik. Ezután egy Álombirodalomba (vagy mibe) kerül, ahol a kómások tanyáznak, onnan pedig egyenes átjárás adódik a Halál Birodalmába, aminek Whoopi Goldberg a főnöke, vagyis ő a halál maga.

Közben megtudjuk, hogy Stu-nak régebben nagyon komoly rémálmai voltak, amikkel Bridget Fondának (Julie) köszönhetően hagyott fel, aki persze mi más is lehetne a filmben, mint egy álom-szakértő-orvos-nő. Ilyen egyszerűen fog működni ezután is a filmünk, és körülbelül ezen a ponton (egy félóra után) kezdjük el feltérképezni a moziban a lehetséges menekülési útvonalakat. Ha mégis maradnánk, a következő ínyencségek várnak még ránk: Stu-t a rémálmai miatt akarják fogva tartani az Álombirodalomban, de ő kiadja magát egy "kaszásnak", aki teszi-veszi a kómás lelkeket -ismét egy nem igazán mesefilmi figura-, és vissza akar menni a földre a majmával egyetemben, de Monkeybone kicselezi, és végül a képregény-majom fog visszatérni Stu testében a Földre, hogy otrombaságokat csináljon mindenhol, amerre csak jár.



Micsoda ötletes forgatókönyv, milyen sok humorforrással! Eddig a pontig a nézőközönség még egy halvány jelét sem adja annak, hogy egy vígjáték-mesefilmet lát, mindenki rezzenéstelen arccal figyeli, mi derülhet még ki ebből a sztoriból. Monkeybone Brendan Frazer testében idétlenkedik, mígnem Stu odalent újabb mesterkedésbe nem fog, hogy végül egy hulla képében ő is megjelenjen a szerettei között. A hulla megszólalásig hasonlít a Man-In-Black (Sötét Zsaruk) c. film Edgár nevű zombijára, ennek a hullának is problémái vannak a nyakával, és szintén folyamatosan szét akar esni a film alatt. Itt már nagyon a film végén tartunk, úgyhogy reménykedhetünk, hogy talán maradandó szellemi sérülés nélkül megússzuk ezt a filmalkotást.

Egy talány, hogy vajon Bridget Fondát mi vette rá, hogy a Jackie Brown (vagy a Szörny) után egy ilyen filmben vállaljon főszerepet, mi egyszerűen azt gondoljuk, hogy a 75 millió dolláros költségvetésből bizonyára neki is jutott némi zsebpénz, másrészt pedig a színészi sokoldalúságát is bizonyíthatja ezzel, hogy egy ennyire semleges női figurát is el tud játszani, ha kell. Mindenesetre Bérgyilkosnőként jobb volt, nem kérdés.

A költségvetés nagy része valószínűleg az animációs betétekre ment el, amiről tudvalevő, hogy drága mulatság, viszont néhány filmben kifejezetten hatásos, szemben a Talpig Majommal. Itt a számítógépes animáció ahhoz kellett, hogy az Álombirodalomban egy félig kecske-félig ember figurát láthassunk, vagy, hogy Monkeybone szabadon ugrálhasson Brendan Frazeren. A film rendezését Henry Selicknek köszönhetjük, akinek a nevéhez a Karácsonyi Lidércnyomás c. horror-vígjáték-fanatasztikus film, illetve a James és az Óriásbarack c. Walt Disney-produkció fűződik. Egyik sem volt említésreméltó alkotás, és amit elkezdett a Karácsonyi Lidércnyomás, azt a Talpig Majom be is végezte, már ami a gyereklelkek nyomasztó dolgokkal való bombázását illeti.



A Talpig Majom azért cseles, mert első látásra családi filmnek adja ki magát, viszont később kiderül róla, hogy sem gyerekeknek, sem felnőtteknek nem való (a gyerekeket rémiszti, a felnőtteket untatja), de mire ez kiderül, addigra valószínűen már sok többgyermekes család megnézte, ami nem elhanyagolható bevételt jelenthet a filmnek. A film az USA-ban meglehetősen gyengén teljesített, a jegybevételek messze alulmúlták a várakozásokat, ráadásul hétről hétre látványosan csappant a Monkeybone-ra jegyet váltó mozinézők száma, ami azt jelentheti, hogy az amerikaiak sem kedvelik a horrorisztikus, mesefilmnek álcázott anti-vígjátékokat.

-itaka- Intercom
cspv.hu
oldal: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30