cspv logo
cspv szám: 32 / 01 tartalom
keresés

hírek Direktebb Reklámok Direktebb Reklámok 2. Üvegtigris Neveletlen Hercegnő A Sárkány Csókja A.I. Mesterséges Értelem Macerás Ügyek Moulin Rouge Horrorra Akadva 2. Corelli Kapitány Mandolinja A Szajré Torzók Szerelmes Thomas Kutyák és Macskák

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 02 00048
PREVIOUS articleNEXT article
2001-11-27

hírek

Reklámzabálók Éjszakája (dec 4.) A Night of the Ad Eaters (Reklámzabálók Éjszakája) az egyik legnagyobb, évente megrendezendő reklámfilm-fesztivál.

Egy-egy alkalommal közel 600 új reklámfilmet, a világ azévi reklámfilm-termésének a javát adják közre egy egyedülálló show kíséretében. Az első Reklámzabálók Éjszakáját Jean-Marie Boursicot 1980-ban Párizsban mutatta be. A francia világpremier után a show világkörüli útra indult, és 21 évvel a bemutatkozás után elérkezett hazánkba.

A december4-i budapesti, közel öt órás premier az elmúlt év reklámfilm-terméséből válogat, bemutatja a legújabb trendeket, a hazai reklámfilm-csemegéket, a reklámvilág lüktetését. A rendezvény helyszíne a Kongresszusi Központ lesz, belépőjegyek 4000 Ft-ba fognak kerülni.

Harry Potter: minden idők legsikeresebb bemutatója

Az előrejelzések szerénynek bizonyultak. A Harry Potter és a bölcsek köve (hazai bemutató: december 13.) című családi varázslatnak mindenki nagyon nagy sikert jósolt, de erre a fogadtatásra még a legoptimistábbak sem számítottak. A bemutatót követő első három napon (múlt péntektől vasárnapig) az Egyesült Államokban példa nélküli, elsöprő siker született, és összesen 93.5 millió dollárért (vagyis majdnem 3 milliárd forintért!) váltottak jegyet a filmre. Mostanáig a bemutató hétvégi rekordját négy éve a Jurassic Park: Elveszett világ tartotta 72 millióval. Ugyanezt a rekordot Angliában 1999 óta a Star Wars: I. rész - Baljós árnyak mondhatta magáénak. Eddig. A Harry Potter-film a szigetországban is jött, látták és győzött: a minden idők legsikeresebb premierje cím itt is az övé.

A Harry Potter és a bölcsek köve 125 millió dollárból készült, a stúdió ezen kívül még körülbelül 40 milliót költött reklámra. Egyszerre 3672 moziban mutatták be, és körülbelül 8200 vásznon volt látható a nap huszonnégy órájában. A szombaton keresett 32.9. millió dollár a mozitörténet egy nap alatt hozott legnagyobb bevétele. A Time Warner cég részvényei már hetek óta egyre többet érnek a New York-i tőzsdén: a befektetők megelőlegezték a film elsöprő sikerét.

Már csupán egyetlen bajnoki cím van, ami nem a Harry Potteré: az elmúlt két évben a Baljós árnyak készítői büszkélkedhettek azzal, hogy az ő filmjük érte el a leggyorsabban a 100 millió dolláros bevételi álomhatárt. Szakemberek szerint azonban a Harry Potter hétfőn (a 4. napon) átlépi ezt a küszöböt is, és akkor valamennyi ágban övé a cím: a Világ Legsikeresebb Filmje!

Ezek után az elemzőknek még merészeknek sem kell lenniük, amikor arra tippelnek - és a többségük így is tesz -, hogy Harry Potter története hamarosan a minden idők legsikeresebb filmjeit tartalmazó lista első helyére költözik, és az ifjú varázsló figurája ugyanúgy társunkká válik a következő évtizedekben, mint James Bond. Magyarországon is óriási várakozás előzi meg a bemutatót, mely éppen az év legbűvösebb napjára, Luca napjára vagyis december 13-ra esik. Hazánkban épp olyan lelkes rajongótábor várja a filmet, mint az egész világon, a prognózis szerint a hazai mozikban legalább 400 ezer jegyet vásárolnak majd.

A film második részét, a Harry Potter és a titkok kamrája címűt, az első rész direktora Chris Columbus ma kezdte forgatni, a szereplők természetesen szintén változatlanok. A történet hőse ezúttal is a fiú, aki váratlanul megtudja, hogy varázsló, és békés angliai otthonából a csodákkal, bűbájjal és kalandokkal teli Varázslóképző szakiskolába kerül.

IC Press

Utolsó Csepp Fesztivál - Művészeti Iskolák III. Találkozója

Az Odeon szervezésében november 29-től december 1-ig három napos művészeti fesztivál várja az érdeklődőket (vagyis mindenkit) a Trafóban, illetve a Művész Moziban.

Az Utolsó Csepp a különböző művészeti ágak fiatal képviselőinek ad bemutatkozási-megnyilvánulási lehetőséget, a mintegy 25 művészeti iskola hallgatói filmekkel, színházi produkciókkal, tánc-előadásokkal, képzőművészeti kiállításokkal, divatbemutatóval és még sok minden mással fogja szórakoztatni a közönséget. A fesztivál minden programja ingyenes.

Cím: Trafó Kortárs Művészetek Háza, Bp. IX. Ker. Liliom u. 41.

To Reese or not to Reese?

Reese Witherspoon a Doktor Szöszi-ben megbabonázza a férfiakat, akik közül valószínűleg kevesen hinnék el, hogy a 25 éves szőkeség egy évvel ezelőtt még épp úgy nézett ki, mint minden ifjú anya nem sokkal a szülés után: kicsit pufókabb volt a szokásosnál.

Witherspoon a szülést követően egy évig nem vállalt szerepet, hogy kizárólag lányának Avának szentelhesse idejét. Amikor azonban elszánta magát a nagy visszatérésre, vadul fogyókúrázni kezdett - és hamarosan maga is rájött a régi igazságra: egyedül nem megy. Amikor aláírta a Doktor Szöszi főszerepére szóló szerződést, a stúdió saját trénert rendelt ki mellé, aki majd egy éven át irányította a színésznő napi testmozgását és ellenőrizte a diétáját.

- A szerződésben az is benne volt, hogy a Doktor szöszi-ben lesznek olyan jelenetek, amelyekben bikiniben kell a kamera elé állnom. Ez adott erőt a legnehezebb pillanatokban. És a saját tréner is nagyon hasznos volt: így legalább megoszlott kettőnk között a felelősség.

IC Press

-xx-

2001-11-27
cspv.hu
oldal: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16