home
 

gyorshírek





 

John Cusack filmjei

        A CUSACK-CSALÁD

John Cusack neve ismerõsen hangzik azoknak, akik évente mondjuk egynél többször mennek el moziba, viszont ha valaki egyszer találkozik vele egy filmben, az rájön, hogy ez nem az elsõ alkalom, látta már valamiben, és tetszett neki.

 Azonkívül, hogy nagyon jó színész, még nagyon eredeti személyiség is, aki ezért mintha érinthetetlen volna a szereposztók skatulyáival szemben, tulajdonképpen mindenre képes a filmvásznon, amire csak akar.
 Most 32 éves, és nem sieti el a világhírûvé válást, mivel saját szavaival:" A sztárság a halál...a híresség a legrosszabb dolog, ami történhet egy színésszel." Ennek szellemében nem vállal el gondolkodás nélkül bármit, az ügynöke szerint hihetetlenül szelektív, például ‘94-ben visszautasította az Apollo l3, az Egy ágyban az ellenséggel, illetve a Tisztességtelen ajánlat c. filmek szerepajánlatait, és késõbb se gondolt úgy ezekre, mint elszalasztott lehetõségekre, egyszerûen nem volt szüksége ezekre a filmekre. 

John Cusack egy rebellis-érzelmû ír-katolikus családba született  l966 júniusában, egy nem átlagos tanárnõ és egy Emmy-díjas dokumentumfilmes gyermekeként. A család New York-ból Chicagoba költözött, John már Evanstonban nõtt fel. Négy testvére van: Joan, Ann, Susan és Bill, és mindegyikük professzionális színész lett. 

John tíz éves , amikor követi nõvéreit a Piven Theatre Workshop színiiskolába, és ott leginkább csodagyerekként kezelik. Tehetséges gyerekek születtek a Cusack-családba, nincs mese. John lett a legnépszerûbb, Joan pedig sikeres színésznõ, aki a saját szerepkörét úgy írja le, mint a „támogató barát, aki szellemes és kicsit szemtelen."

Hasonló karaktert játszott a Dolgozó Lányban is, amiért Oscar-jelölést is kapott, 
 vagy a Kilenc hónap-ban is, ezenkívül az In and Out c. filmben is remekelt  frusztrált menyasszonyként, ismét megtalálta õt egy Oscar-jelölés. A két Cusack  eltérõ pályákon futtatja a karrierjét, de nem rivalizálnak egymással, és nem feledkeznek meg a közös gyökerekrõl és egymásról. Néhanapján feltûnnek közösen is filmekben, mint például a Class-ban, a Sixteen Candles-ben, vagy a Say Anythingben.
A Cusack-gyerekekre hatással volt a sok-gyermekes, átlagon felüli családban való nevelkedés, Johnnak a kedvenc írója J.D.Salinger. Kicsit mindketten vonzódnak a mellékvonalakhoz a színészi pályán is, egyikük sem egy kifejezetten mainstream-mûvész. 

 John még 1988-ban létrehozott egy chicagoi színtársulatot New Criminals néven, ami egy másik csapatból nõtt ki, az Actor’s Gangbõl, amit a barát Tim Robbins alapított. Ennek a társulatnak a filmgyártó cége lett a New Crime Productions, és a Paramounttal szövetkezve ez a cég készítette el a Grosse Pointe Blank-et, ami az összes eddiginél jobban hordozza magán a Cusack-lenyomatot. John Cusack régi chicagoi barátaival dolgozott együtt ebben a filmben, volt iskolatársakkal, és Steven Pink-kel és D.V.DeVincentis-sel együtt írta a forgatókönyvet, egy jó hangulatú pár nap alatt, s azonkívül, hogy remekül szórakoztak  a sztori megformálása közben, sikerült összehozniuk egy nagyon eredeti és szórakoztató film forgatókönyvét.
 


 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 


 


 
 

 


 
 


 A filmbeli társszereplõ, Minnie Driver meg is volt hatva attól, hogy ez az összeszokott fiú-csapat mennyire befogadta õt is, egy nagyon jó szellemû és kreatív csoportmunka eredménye a film, amin ez érezhetõ is. Ezentúl a két fõszereplõ is egymásba szeretett a forgatás alatt-John Cusack és Minnie Driver.

A film egy bérgyilkosról szól, aki visszatér szülõvárosába a 1O. érettségi találkozójára, és amellett, hogy saját maga és mások számára is megpróbálja értelmezni eddigi pályafutását, ezentúl még rátalál régi gimnazista szerelmére, plusz elintéz még egy utolsó munkát is. Vicces, kedves és találékony film, amiben ráadásul majd az egész Cusack-família megjelenik.

John a Grosse Pointe Blak-ben, (Otthon, véres otthon)
 

John társszerzõje, társproducere és fõszereplõje a filmnek, Joan játssza a bérgyilkos  jó humorú titkárnõjét, Ann egy apró szerepben régi - most alkoholista - barátot játsszik, Bill pedig ugyanebben a jelenetben pincér. Van ebben valami ellenállhatatlan kedvesség, ahogy a legbefutottabb fiúgyerek nem tud úgy filmet csinálni, hogy ne szerepelnének a testvérei benne, akár csak a megjelenés erejéig is. 

Most mutatják be nálunk az Éjfél a jó és a rossz kertjében c. filmet, ami tavaly készült, John Cusack az egyik fõszereplõje. Nem túlságosan jelentõs alkotás a film, de Cusack az elsõ perctõl az utolsóig jelen van benne, nem is kicsit, és ez hat. Minden felejthetõ a filmben- sajnos még Kevin Spacey sem hozza a megszokott rendkívüli stílusát-, kivéve Cusack alakítását, aki megint vitt valami plusz komolyságot és intelligenciát  egy az általa már sokszor kipróbált ‘fair-jófiú’ karakterbe. A rendezõje egyébként Clint Eastwood, aki már bemutatta rendezõi képességét a Madison megye hídjai c. filmben,(ami igen erõs érzelmi reakciókat váltott ki a nézõkbõl, igazából majdnem mindenki végigsírta a filmet, és ez nem kicsi dolog ), és ebben a filmben sem hibás a film jelentéktelensége miatt, maga a történet nem kívánkozik filmre. John Cusack szeretett Eastwooddal együtt dolgozni, és ismét szerelembe gabalyodott a társszereplõjével, most  Alison Eastwooddal.
 Ha valaki végigolvassa a film végén a stáblistát, találhat a szereplõk között még egy ismerõs nevet: a csomagszállító nõ - Ann Cusack.
    -lu-

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12