cspv logo
cspv szám: 42 / 02 tartalom
keresés

cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 11 00175
film info
PREVIOUS articleNEXT article
2002-08-29

Rossz Társaság

Bad Company 2002.
Mindig öröm egy utazás, és az amerikai helyszínekhez szokott mozinézőknek most akad örülnivalójuk, mert utazunk, mégpedig a jóöreg Európába, amely filmünk helyszínéül fog szolgálni.

Ellenére a nagy örömnek, a James Bond-filmeket, és a Ronin-t leszámítva az európai helyszínek nem különösebben dobogtatják meg a szívünket. Nem tudni, miért, az akciófilmek európai helyszínei valahogy rosszul sülnek el számunkra, az európaiak számára. Nem igazán hitelesek, kicsit sem izgalmasak, sőt, még fárasztóak is, mert valami miatt minden akciófilm-stáb fejébe veszi, hogy a város központjában rendezzenek legalább egy nagy üldözést, lövöldözést, miegyebet. Ez nekik nagy trófea, nekünk viszont kettős látás, hiszen egyszerre látunk egy történelmi belvárost, és benne a sztárokat, akik lövöldöznek, és a kettő általában nem áll össze eggyé.

A Rossz Társaság Prágában startol, egy hotelban, Chris Rock próbál oroszokkal üzletet kötni, de még meg kell várnia Anthony Hopkins-t, mert ő hozza a pénzt. Jó kis erőfitogtatás, kinek jobbak az idegei, ki a rutinosabb, kinek van több ereje, satöbbi. A megbeszélést azonban mégis üldözés és tűzharc követi, melyben Chris Rock az életét veszti, mi meg csak nézünk, hogy nem úgy volt, hogy ő lesz a főszereplő? De, igen, hangzik a válasz nézőtársnődtől, csak nem ő lesz, hanem az ikertestvére, mint a Van Damme-filmben. Szóval ez van.

A film innentől arról szól, hogy a merőben más stílust képviselő ikertesóból titkosügynököt faragjanak a CIA-sok, aki majd beáll a megboldogult tesója helyére. Az új Chris Rock gettó stílusban nyomja, és mit sem tud a műkincsekről, de még az ügynökösdiről sem. Mindössze nyolc nap áll a Hopkins vezette csapat rendelkezésére, hogy kiképezzék, és tegyük fel, hogy kezdetben valamilyen formában izgulunk is, hogy sikerüljön, de a film hamar elveszi a lelkesedésünket. A kiképzés első pár napjában hideg vízzel öntik ki az ágyból Chris Rock-ot, de a negyedik-ötödik alkalommal ő várja hideg vízzel Hopkins-t. Ez nem igazán tetszetős humor, sőt, meglehetősen kisstílű. Ezt követi a második számú jelenet, amely a lelombozásunkat célozza, ekkor a Pretty Woman zenéjét halljuk, és közben azt látjuk, hogy Chris Rock kozmetikus csajok gyűrűjében szórakozik a hotelszobájában. Ez már eléggé súlyos volt, talán azt gondolták, hogy ez humoros? Tévedés volt. A harmadik ominózus jelenet, amely hazavágja a lelkesedésünket, az, amikor a kiképzés utolsó napján Hopkins-ék hagyják, hogy az oroszok megpróbálják eltenni Chris Rock-ot láb alól. Chris Rock a fürdőszobában van, az orosz pedig egy késsel akarja megölni, de nem sikerül neki, mert Chris Rock rávágja az ajtót, és az ablakon keresztül visítozva elmenekül, pont mint egy nő, és nem úgy, mint egy titkosügynök.

Ezek után következik az éles bevetés, amely színvonalával kapcsolatban (ekkor már) nemigen vetődnek fel kétségek. A következőkben látni fogjuk, ahogyan elvetemült, arab kinézetű oroszok fel-alá üldözik a főszereplőinket egy hotel folyosóján, mindegyik nyakában kendő, kezükben géppisztoly, de sosem lőnek, csak ha már az üldözöttek lőtávolon kívül kerültek.

A filmes hibák gyakorlatilag részletkérdést képviselnek, egyáltalán nem kenyerünk ezeken lovagolni, sohasem szoktuk. Az azonban jellemző, hogy ez a film egyszerűen ezt váltja ki mindenkiből, még a legtoleránsabb emberekből is, hogy ezeket a hibákat kiemelje. Nevetségesnek tűnik, hogy Chris Rock egy CNN-es riporternővel csajozik, az rájön, hogy Chris Rock nem a saját bátyja, és hogy nem titkosügynök, erre Anthony Hopkins és csapata hagyja, hogy simán eltávozzon a helyszínről, még csak meg sem kérik a nőt, hogy tartsa a száját arról, amit látott. Hasonlóan nagyon vicces, amikor Chris Rock, az immár dörzsölt csávó, a lakosztályáról felhívja otthoni barátnőjét, hogy megmondja neki, hogy szereti. Vajon miért?

Erre később derül fény, amikor az okos oroszok utánanéznek a telefonhívásoknak és elkapják a lányt. Mert ez teszi lehetővé, hogy elfelejtsük Prágát, és végre visszatérjünk az USA-ba, a végkifejlet erejéig.

A film nagyon béna, alapjában elhibázott párosítás Chris Rock és Anthony Hopkins, alapjában hiba, hogy nem sikerült létrehozniuk egy akció-vígjáték oly finom keverékét. Ez a film még csak nem is vígjáték, legalább is nullát lehet csak nevetni rajta. Akciónak is gyenge (a fürdőszobából visítva menekülés óta), szóval nagyon rossz keverék, pedig a filmet az a Jerry Bruckheimer producelte, aki annak idején a fantasztikus Bad Boys-t. Szóval nagyon el van baltázva ez a film, már a forgatókönyv szintjén is.

Az ember mégis jót nevet rajta, gyakorlatilag az egész filmet végig lehet dumcsizni és nevetgélni, de csakis azért, mert annyira béna. Ez egy ilyen szórakozás, ilyen áron, ha valakinek bejön, csak tessék.

-jepe-
2002-08-29
cspv.hu
oldal: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16