There's Something about Mary - Keresd a nõt !

Elkészülni, vigyázz, rajt, és eldurrantották a start-pisztolyt, valamikor a 90-es évek elején,és  a cél nem is kicsi: Vajon a következõ évezredben / évtizedben  melyik filmre lehet úgy gondolni, hogy „olyan kiköpött kilencvenes évek".

Ebben a versengésben az a fura, hogy minél késõbb rajtol valaki, annál jobb esélye van. A „Keresd a nõt" biztos, hogy benne van az elsõ 50-ben, ami egyáltalán nem kis szó (gondold el, 10 év filmjei között!). 
Leginkább a Dumb és Dumber-hez lehetne hasonlítani, de nem magát a filmet, hanem az érzést, amilyen ezt a filmet nézni. A Dumb és Dumber hógolyózós jelenete talán a film egyik nevetési csúcspontja. Nem is azért különleges, mert „nagyon-nevetsz", hanem mert túl megy egy határon, a szemed láttára, és annyira meglepõ, hogy üt. Síelnek, ez valójában egy klip, mint a Baywatch-ban szokott lenni (meg mindenütt), zsánerképeket látni, hogy hogyan csajozik a Dumb, meg hogy ez milyen idillikus. Az elõzõ klip-részletben éppen odafagyott a nyelve a sí-lift vascsövéhez, és így saját elhatározásából tett néhány kört, sosem szállt le a végállomásnál, miközben partnere, a lány, akibe fülig szerelmes lett, észre sem veszi, gondolja, ez a heppje neki, hadd felvonózgasson, õ majd addig síel egyedül (egész nap).
És akkor jön az örömteli, felszabadult hógolyózás jelenet, amiben a lány pajkosan megdobja Dumb-t, aki majdnem ugyanolyan pajkosan, de annál erõsebben (gyakorlatilag teljes erejébõl) dobja meg a lányt, és úgy arcon találja, hogy ha még száz kilós lenne is, akkor is leterítené, hát még így. 
Nos, kábé ilyen fajta nagyon súlyos humorral van tele a „Keresd a nõt". Igaziból túl is megy minden határon. A film szinte egyszerre állt a startvonalhoz a legjobb 90-es évek filmjei között zajló versenyben a Wedding singerrel, de már az elsõ tíz percben fölényesen lehagyta azt. Pedig Adam Sandler a „Wedding" fõszereplõje  nagyon-nagyon nagy arc, lásd a Happy-ben. 
Ben Stillert a magyar közönség a „Reality bites" c. filmben ismerhette meg, ami a 90-es évekre jellemzõ filmek egyik legtutibb darabja. Abban jófej, de ostoba üzletember-srácot kellett alakítania, aki Ethan Hawke-kal szemben rivalizál Winona Ryder kegyeiért.
Ben stiller tehetséges rendezõ
 A forgatókönyv szerint Ethan nyert, de sok lány minden bizonnyal Benre szavazott volna, olyan humoros volt. Mellesleg az, hogy ez a Reality bites ilyen profi kis film lett, Bennek nem is kis részben köszönhetõ, hiszen õ volt a rendezõje.28-29 évesen! NY-i srác. És ha már felhoztuk a "Happy, a flúgos golfos"-t. Volt benne egy súlyos fordulat, Happynek nem volt pénze, és kedvenc nénikéjének egy nagyon szigorú öregek-otthonába kellett beköltöznie. Hogy az életveszélyes vígjáték egy szál „drámai" vonalát még szigorúbbra vegyék, egy hihetetlenül gonosz, és kegyetlen „asshole" ápolót szerepeltettek, aki ahogy nem figyeltek oda a hozzátartozók, egybõl terrorizálta szegény bentlakókat. Szóval ez a súlyos karakter sem más  volt, mint Ben Stiller. Gyakorlatilag sportot ûz abból, hogy bármit el tud játszani. 

Egyáltalán nem kis dolog az sem, hogy a Kábelbarát c. filmet õ rendezte, ( és persze szerepelt is benne), attól függetlenül, hogy milyen a film.
 
A Keresd a nõt nagyon megdöbbentõ film.
Nem a történet teszi csupán, hanem a szereplõk hihetetlen odaadása, hogy szét-játszották magukat (élükön Ben-nel), ami nagyon különleges forgatási hangulatot jelez.
Cameron Diaz egy bombázót alakít (a változatosság kedvéért), akinek az a heppje, hogy a  sérült embereket szereti. Itt megjegyezzük, hogy a filmben semmi sértõ, durva, vagy morbid nincs, nem ûz gúnyt fogyatékos vagy sérült emberek sorsából. 
Szóval Cameron valahogy „erre" a típusra bukik, legalább is direkt jótékony személy, 
akit saját bombázósága sokkal kevésbé érdekli, mint mások. Ben még fiatal korukban, a szalagavató napján részesül a kegyben, hogy elkísérheti az isi legbombázóbb csaját, pedig eléggé ronda abban a hetvenes évek stílusú parókában, és a félkilós fém fogszabályzóival. A dolog, ez a buliba-menés nem a legfényesebben sül el, leírni is lehetetlenség, mi minden bírt történni Bennel egy sima fürdõszobában! Konkrétan nehéz elhinni, amit látsz. Tíz év múlva Ben fejébe veszi, hogy ha már azóta is, és egyfolytában Cameron-ra gondol, meg kellene talán keresnie. Hogy mást ne mondjunk ez is eléggé kalandosan alakul. Matt Dillon, (Cameron ex pasija, a valóságban) nagyon ostoba magán-nyomozót játszik. Ben felbéreli, Matt meg is találja a nõt, de azt hazudja Bennek, hogy dagi, tolószékes, közben mellesleg prostituált, és japánba szokták importálni, hiszen ott a súmósoknál van kultúrája a százötven-kilósságnak, amúgy még több tucat gyereke is van. Ben bénán érzi magát ettõl a ténytõl, de alszik rá egyet, és rájön, hogy még így is szereti a lányt. Matt barátunk ekkorra már jócskán elõrehaladt a csajozásban, Cameron szinte odáig van érte ...és akkor elõjön Ben! Képtelen forgatókönyv, képtelen jelenetek, képtelen karakterekkel, és elképesztõ humorral. A gimis kori mosdó-jelenet rekordteljesítmény, de nem ebben a filmben! Itt még vagy háromszor megdöntik ezt a rekordot, pl. Matt Dillon a kutyussal, (többet nem mondhatunk), akivel Ben is küzd egy alaposat, és akkor van még egy zselés jelenet, de majd meglátjátok.
A film nagyon jól sikerült, és a sok súlyos 
humor mellett Cameron karakterében megismerhetjük azt a nõtípust, ami a 90-es években leginkább a férfiak fejében van. Abszolút sikeres, abszolút gyönyörû, abszolút független, de mégis úgy gondol magára, mintha valami rút kiskacsa lenne, mert nem sikerül neki komoly és hosszú kapcsolatba kerülnie a férfiakkal, és érzi, hogy ez az õ hibája, és hogy valamit tennie kellene ez ellen. Vagyis ez a tök független nõtípus rendelkezik egy gyenge ponttal, hogy szüksége van egy férfira, akinek adhat egy csomó mindent, és így máris megint középkori a beállítás. Úgy értjük, a sikeres lányok megtudhatják, hogyan tekint rájuk tudatuk mélyén a férfi-társadalom. Szerencse, hogy ez is paródia!

-BoB-
 
20th Century Fox / Forgalmazza az Intercom

oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12