nyomtatóbarát verzió
























 
VIDEÓK

Air Playground love: Az Air mindig is a nagyon csavaros, nagyon dilis videóiról volt híres, lásd Sexy Boy, Kelly Watches the Stars, All I Need, és most előjött a PlayGround Love, ami szintén beleillik ebbe a sorba. 
air - all i need ..Beleillik, de mégis kicsit más. A Sexy Boy és a Kelly a "csillagos" periódusát képviselik az Air- videóknak. A Sexy Boy egy kis plüss majom, amit a két Air-es srác az utcán vásárol. Aztán elviszik sétálni a parkba, sőt, nemcsak sétáltatják, hanem röptetik is. Aztán a klip átmegy rajzfilmbe, nagyon izgi, Monty Python-os , kétdimenziós stílusban. Sexy Boy az űrben szárnyal, a csillagok közt, és nagyon élvezi az utat. Csak közben a földön tüntetések zajlanak, mindenki Sexy Boy-t akarja, vissza kell hát térnie. Így a két srác bevágódik egy űrhajóba, és utána erednek. Az űrben kidugják az antennájukat, amire egy jókora banánt szúrtak, és Sexy Boy követi őket, vissza a földre. Aztán megint minden fekete-fehér film, ott ülnek egy padon, mellettük az árus tucat playground love - rágó a smacizás után ..számra árulja a "Sexy Boy"-okat, hogy "majom, majmot vegyenek", Sexy Boy pedig, aki már nem lubickolhat a világűrben, egyszerű plüss-majomként ül a srácok karján, annyi különbséggel, hogy egy könnycsepp elhagyja a szemét. 
A Kelly-s klipben a két srác a világ első videó játékával teniszezik. Ezalatt komoly asztalitenisz- bajnokság folyik egy sportcsarnokban. A két mérkőző versenyző egyike Kelly. Ahogy a srácok játszanak, úgy játszik Kelly is. (Itt is a képzelet hatalmáról van szó, miközben otthon játszanak, két bombázó csajt képzenek el, igazi sportcsarnokban.) Aztán Kelly-t fejen találja a labda, és elájul, asztrált teste kicsit el is távolodik a földtől. Csillagok, repülés, effektíve: Kelly csillagokat lát. A két srác megjelenik , overálban  mint szerelők, illetve orvosok, és ápolni kezdik, majd végül Kelly elkerüli, hogy az ellenfele kiütéssel plaxground love - rágó az isiben, a pad alatt ..nyerjen ellene, asztrált teste visszatér a valóságba, és megnyeri a meccset. Az utolsó lecsapásnál a szájáról olvashatunk, azt mondja: "Yes!". Az All I Need egy nagyon aranyos gördeszkás történet, egy srác és egy csaj folyton egymással lógnak, és totál szerelmesek egymásba, és erről beszélnek a klip alatt, sokszor a zenét is megszakítva. Nagyon bájos történet. 
Az új videó, a Playground Love szintén egy csaj-srác viszonyt mutat be, mégpedig a Blur Coffe and TV klipjére emlékeztető tárgy-megszemélyesítéssel. Itt nem tejes doboz kirándul, hanem egy rágógumi kalandos vándorlását követhetjük végig. playground love - rágó a scripten ..Minden egy decens vacsival indul, ahol a főszereplő lánynak ki kell "raknia" a rágógumiját, közvetlenül a krumplipüré mellé. A pürét aztán elfelejtjük, de a rágót nem. Vacsi után még kioson, és beül a srác autójába smacizni egy kört, ami során a rágót átvándoroltatja a srác szájába. A srác nagyon örül, hogy hú, ez már valami, átpasszolta nekem a rágóját, úgyhogy következő nap magával is viszi az isibe, és ott rágja. De az egyik órán ki kell vennie, és az asztal aljára tapasztja. Innen később leesik a rágó, aki kis zöld gyurmafigura módján végigénekli az egész klipet, és egy arra járó lány lábára tapad, aki éppen playground love - happy endegy forgatásra igyekszik. Ott felfigyel a potyautasra, és az egyik asszisztens segítségével meg is szabadul tőle. Szinte izgulunk, (na jó, nem nagyon, csak egy picit), hogy mi lesz, de az asszisztens a forgatókönyv egyik példányára rakja le. És vajon éppen mit forgatnak? Csak nem a Playground Love című videót a Virgin Suicides c. albumhoz? De igen! És ott van a srác és ott van a lány, és egy remek, érettségi bankett- szerű jelenetben pont együtt kell táncolniuk, vidáman, és boldogan. Aranyos kis videó. 

buszon ..És most egy kedvencünket szeretnénk bekonferálni, a Bomfunk MC'S-t és a Freestyler című számot. 
Egyszerűen csodás ez a zene, és a klip sem rossz. Egy kb. 13 éves kissrác, afrós hajjal a főszereplő, rájön, hogy a lejátszója képes a "freeze" üzemmódra, és bárkit le tud freeze-elni. Egy buszon vagy metrón ül, amikor erre rájön, aztán pedig elindul "freezelő" körútjára. Szinte mindenkit kimerevít, akit csak ér, a freezer ..közben rappesen mutogat, és folyamatosan nyomja a szám szövegét, amit szinte kívülről tud.  Végig freezeli az összes embert, majd a klip végén egy földalatti DJ mini partijára érkezik. Két-három táncos nyomja ott, őket is freezelni akarja, de nem működik. Sőt, egyszeriben, egy "rewind" üzemmódba kapcsol, és visszapörög az egész történet, a végén rewindés a végén ott ül a buszon ismét, és a Bomfunk-os fej is, és a srác csalódott, hogy akkor az egész felnőtt korúsága csak a képzelet műve volt, és nem is tud freezelni, de maga a zene, amit hallgat, az jó, és minden visszakerül a kerékvágásba. A Bomfunk-os csávó pedig mosolyog. 

Az All Saints "Pure Shores" című száma a "Part" c.film eredeti zenéje. A klip furcsa módon hatol be az ember tudatába. Régóta nem találkoztunk All Saints- számmal, és most előjön egy, és azt hiszi, hogy ugyanúgy lelkesek leszünk, mintha konkrétan tegnapelőtt még a kedvenceink között a csúcson foglaltak volna helyet. Az első benyomás tehát fura. Viszont később erősödik a lelkesedés, és a végén, amikor a filmet is láttad, egyszerűen azon kaphatod magad, hogy bele vagy zúgva ebbe a klipbe. A zenét William Orbit producelte, aki Madonna Austin Powers- filmzenéjét is. Nagyon jó a klipben, hogy az All Saints-es csajok és a film részletei tényleg keverve vannak. A zene időről időre bekeményít, hullámokban mintegy, és akkor már nem tudod, hogy a filmet vagy a lányokat látod. Jó szám, jó klip, öröm nézni. Az MTV Total Request c. műsorában az első magyar konferáló egy magyar srác volt, a neve Tamás, tök jó kiejtéssel és cool stílusban jelentette be, hogy budapesti, és a végén megköszönte, és leköszönt, és hozzá tette, hogy sziasztok. Büszkék voltunk rá. Ja, vajon melyik számot kérte? A Pure Shores-t. Jó választás. 

Az idei év nagy Touch and Go-ja, (népszerű, de cool száma) Kelis "Caught Out There" című száma. A féltékeny női zene eddig Alanis Morissette privilégiuma volt, de most változott a helyzet. Képzeljünk el egy csomó fiatalt, amint vidáman táncolnak és az "I hate you so much right now" sort éneklik. Vidám látvány. A klip egy egész női tüntetést is felvonultat, és Kelis fura frizurával szerepel benne. 
Jó szám. 

The Great beyond - REM

Az REM mint rapid eye motion egy remek klipppel rukkolt elő, az Ember a Holdon című film képeit is felhasználva. Erre az volt az oka, hogy a filmnek ez a szám konkrétan a zenéje. Régi kedvencünket, a Hooverphonic- féle Eden- szám klipjét juttatja eszünkbe. Abban is az énekes egy tévében van, és onnan akar kijönni, és a végén összetörik a készülék. Az REM- klipben egy "I'm pushing an elephant up upthere" szöveg megy, és kb. ilyen erőfeszítéssel nyomják a tévét előre és előre, amelyben vannak. Ez olyan mutatvány, mintha valaki a saját hajánál fogva emelné fel magát. Jó klip, darts-oznak benne Jim Carrey kivetített képére, a klip végén pedig kiszabadulnak a tévéből. REM-et azért (is) jó hallgatni, mert olyan, mintha régi rádiót hallgatnál jó minőségben, dallamos, finom zene.Klipjeik mindig nagyon színvonalasak, a Losing My Religion pedig minden idők legjobb klipje, Tarsem Dhandwar Singh rendezésében. A Best Video Ever versenyt csak azért nem nyerte meg (hanem cserébe második volt), mert abban az évben halt meg Kurt Cobain, és csak a Nirvána lehetett az első. Általában jó klipeket csinálnak, de ez kicsit jobb, mint az REM átlag, vagyis nagyon jó klip. 

american pie A The Next Best Thing című film (amiben Madonna Rupert Everett-el szerepel) zenéje az American Pie. Természetesen semmi köze az azonos című filmhez. Szépen fényképezett klip, az újraírt számhoz. Madonna gatyója, amit visel, elég érdekes, a háttérben amerikai zászló, és a végén Madonna fenekét isamerican pie kicsit lehet látni, mert ezt mutatja nekünk, amitől nyilván el kellene ájulnunk, de nem tesszük. Egyszerű klip,  nincs is benne semmi különös, viszont jól van bevilágítva, majdnem mint egy Adidas reklámfilm. 

Richard Ashcroft, a Verve énekesének szóló száma a "Song for Lovers". Videója szinte teljes mértékben lekoppintja David Bowie Thursday's Child című számának a klipjét, amiben Bowie hosszan tartózkodik a fürdőszobában, tükör előtt. Richard nagyon flegma, a nézőt hosszú másodpercekig zene nélkül hagyja a klip, és egyebek közt azt is végignézhetjük, amint megfogalmazódik benne, hogy vizelnie kell, majd kimegy a füribe, és pisil. A Bowie-tól nyúlt dolog az, hogy miközben megy a zene, ugye, playback-ben, saját maga ráénekel saját magára, mintegy rádörmög. David Bowie bizonyára megteheti, hogy fél percig semmit nem halunk, csak a fejét nézzük, de Richard Ashcroft nem elég jó ehhez. 
 


oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22